Ce este un antreprenor?

1
5613

Un antreprenor este o persoană care creează o afacere nouă, care prezintă cele mai multe riscuri și se bucură de cele mai multe recompense. Antreprenorul este de obicei văzut ca un inovator, o sursă de idei noi, bunuri, servicii și/sau procese de business .

Antreprenorii joacă un rol cheie în orice economie, folosind abilitățile și inițiativa necesare pentru a anticipa nevoile și pentru a aduce idei noi noi pe piață. Antreprenorii care se dovedesc a avea succes în asumarea riscurilor unei startup-uri sunt răsplătiți cu profituri, faimă și oportunități de creștere continuă. Cei care nu reușesc, suferă pierderi și devin mai puțin prevalenți pe piețe.

Cum funcționează antreprenoriatul

Antreprenoriatul este una dintre resursele pe care economiștii o clasifică ca fiind parte integranta a producției, celelalte trei fiind terenuri / resurse naturale, forță de muncă și capital. Un antreprenor combină primele trei din aceste resurse pentru fabricarea de bunuri sau furnizarea de servicii. În mod obișnuit, ei creează un plan de afaceri, angajează forță de muncă, achiziționează resurse și finanțare și oferă leadership și management pentru afacere.

Antreprenorii se confruntă cu multe obstacole atunci când își construiesc companiile. Obstacolele pe care multi dintre ei le consideră drept cele mai provocatoare sunt :

  1. Depășirea birocrației
  2. Angajarea talentelor
  3. Obținerea finanțării

Antreprenorii și finanțarile

Având în vedere riscul unor noi proiecte, achiziția  de capital pentru finanțare este deosebit de dificilă, iar mulți antreprenori se ocupă de aceasta prin intermediul bootstrapping-ului: finanțarea unei afaceri folosind metode precum utilizarea banilor proprii, asigurarea capitalului transpirativ pentru a reduce costurile forței de muncă, minimizarea stocurilor și creanțe de factoring.

În timp ce unii antreprenori sunt jucători singuri care se luptă să porneasca întreprinderi mici, în timp ce alții, preiau parteneri înarmați cu un acces mai mare la capital și la alte resurse. În aceste situații, noile firme pot achiziționa finanțare de la capitaliști predispusi la risc, investitori “angels”, fonduri speculative, crowdsourcing sau prin surse mai tradiționale, precum împrumuturi bancare.

Definiții antreprenoriale

Economiștii nu au avut niciodată o definiție consistentă a „antreprenorului” sau „antreprenoriatului” (cuvântul „antreprenor” provine de la verbul francez entreprendre, însemnând „a întreprinde”). Deși conceptul de antreprenor a existat și a fost cunoscut de secole, economiștii clasici și neoclasici i-au lăsat pe antreprenori în afara modelelor lor formale: Ei au presupus că informația perfectă va fi cunoscută actorilor complet raționali, lăsând loc pentru asumarea riscurilor sau descoperirii. Abia la mijlocul secolului XX, economiștii au încercat serios să încorporeze antreprenoriatul în modelele lor.

Trei gânditori au fost esențiali pentru includerea antreprenorilor: Joseph Schumpeter, Frank Knight și Israel Kirzner. Schumpeter a sugerat ca antreprenorii – nu doar companiile – să fie responsabili de crearea de lucruri noi în căutarea profitului. Knight s-a concentrat pe antreprenori ca purtători ai incertitudinii și credeau că sunt responsabili pentru primele de risc pe piețele financiare. Kirzner s-a gândit la antreprenoriat ca la un proces care a dus la descoperire.

 Impactul antreprenorilor in economiei

În termeni economici, un antreprenor acționează ca un agent de coordonare într-o economie capitalistă. Această coordonare ia forma resurselor redirecționate către noi oportunități de potențial profit. Antreprenorul pune in miscare diverse resurse, atât tangibile cât și intangibile, promovând formarea de capital.

Într-o piață plină de incertitudine, antreprenorul este cel care poate ajuta de fapt la clarificarea  acestei incertitudini, întrucât face judecăți  coerente sau își asumă riscul. În măsura în care capitalismul este un sistem dinamic de profit și pierdere, antreprenorii conduc descoperirea eficientă de cunoștințe și dezvolta în mod constant solutii noi.

Antreprenorii creează schimbări sociale. Ei încalcă tradiția cu invenții unice care reduc dependența de metodele și sistemele existente, uneori făcându-le învechite. Smartphone-urile și aplicațiile lor, de exemplu, au revoluționat munca și piata la nivel global.

 

1 COMMENT

Leave a Reply to Curs gratuit de ecommerce pentru antreprenori de la Google în parteneriat cu Banca Transilvania | Mihai Craiu Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here