Liceul Teoretic Vasile Alecsandri din Iaşi, cu aproape 1.000 de elevi şi 75 de cadre didactice, a reuşit să reducă cu 60% numărul de absenţe ale elevilor de la ore, în decurs de un an, printr-o comunicare rapidă şi eficientă cu părinţii acestora, cu ajutorul unei platforme digitale prin care, de exemplu, orice mesaj trimis de către şcoală a ajuns la o rată de citire de către părinţi de 50% în maxim o jumătate de oră de la trimitere.
De asemenea, instituţia a înregistrat o creştere cu peste un punct a mediei pe şcoală, iar profesorii afirmă că s-au putut dedica mai mult actului educaţional pentru ca nu mai sunt nevoiţi să gestioneze partea administrativă.
Această performanţă a fost posibilă datorită utilizării unei soluţii complete de digitalizare a învăţământului, oferite de Telekom în parteneriat cu Adservio, aşa cum relevă un studiu de caz elaborat de IDC pentru a evalua beneficiile digitalizării educaţiei în România.
Este vorba de o soluţie educaţională completă, ce cuprinde tablete pentru profesori, acces la Internet pentru personalul şcolii prin SIM-uri de date mobile cu trafic inclus şi acces la platforma de management educaţional Adservio, folosită în mod integrat ca „Digital Classroom as a Service” şi disponibilă sub forma unui abonament lunar.
Platforma Adservio facilitează comunicarea directă între şcoală, elevi şi părinţi, oferind în acelaşi timp elevilor acces la resurse alternative de conţinut educaţional. Toate componentele soluţiei sunt disponibile în pachetul Catalogul Electronic, în schimbul unui abonament lunar, care include tabletele pentru profesori, pentru a fi folosite ca suport în utilizarea platformei educaţionale, o soluţie de comunicare/colaborare şi acces la module multiple şi opţiuni personalizate.
Studiul de caz prezintă situaţia Liceului Teoretic Vasile Alecsandri, unde contractul a fost semnat cu asociaţia de părinţi a liceului, cu suportul conducerii şcolii, o soluţie la care poate apela orice altă instituţie de învăţământ care nu dispune de fonduri suficiente pentru implementarea de proiecte digitale.
De altfel, conform studiului din 2015 „Survey of Schools, ICT în Education” al Comisiei Europene cu privire la folosirea instrumentelor IT în şcoli, citat de IDC în studiul de caz, cadrele didactice consideră că cel mai mare obstacol în vederea utilizării echipamentelor digitale în şcoală îl reprezintă lipsa echipamentelor hardware pentru profesori.
Mai mult decât atât, pentru cadrele didactice din România acest aspect este mult mai pregnant decât în cazul colegilor din Uniunea Europeană; pe o scară de la 1 la 5, lipsa echipamentelor adecvate, ca principal obstacol în calea digitalizării procesului de învăţământ a avut în România un scor de 3,1 (cel mai mare din UE), faţă de media europeană de 2,6.
În condiţiile în care digitalizarea atrage după sine schimbări semnificative ale felului în care şcolile înţeleg şi se implică în actul de învăţare, adoptarea soluţiei Telekom – Adservio de către Liceul Teoretic Vasile Alecsandri din Iaşi, prezentată în studiul de caz IDC, poate fi considerat un proiect de referinţă pentru orice altă instituţie similară din ţara noastră.