CARE ESTE ROLUL ZINCULUI ÎN ORGANISM?

0
118

In corpul nostru există doar 2-3 grame de zinc, care sunt indispensabile unor procese precum formarea proteinelor şi a ADN-ului. Este necesar în timpul sarcinii şi pe parcursul copilăriei. De aceea, ca să asigurăm o dezvoltare armonioasă a fătului şi ulterior, a copilului, este important să cunoaştem nivelul de zinc din organism.

Întrebarea logică care urmează este, nu-i aşa, de unde putem să asimilăm zinc? Acest mineral apare preponderent în carnea de vită, de porc, în crustacee, arahide şi leguminoase. Deşi începutul listei nu îi convinge pe vegetarieni, natura pare să fi anticipat și acest trend. Zincul poate fi găsit în vietăţile marine, așa cum sunt crustaceele, dar şi în arahide sau leguminoase care sunt uşor de găsit pe piaţa românească.

Ce se întâmplă când apare o deficienţă de zinc? Aici este important să ne ghidăm după o scală simplă: un nivel optim de zinc, o deficienţa uşoară de zinc şi, respectiv, situaţia cea mai gravă, lipsa majoră a acestui mineral. În cazul deficienţei uşoare, o să apara simptome precum scăderea apetitului, căderea părului, scăderea imunităţii şi chiar slăbirea simţurilor, olfactiv şi gustativ. De obicei, tindem să ignorăm aceste semnale, însă nu ne mai permitem să ignorăm consecinţele unei lipse majore de zinc.

Zincul prezintă beneficii şi în cazul altor afecțiuni cum sunt: diareea, ulcerele de stomac, leziunile şi rănile, pe care le vindecă mult mai repede. Există dovezi care susțin rolul acestuia și în cazul acneei, ADHD-ului, infecţiilor cu virusul herpes simplex şi în creşterea imunităţii organismului. Rolul zincului a fost studiat şi în boală lui Wilson (acumulare de cupru în organism), cu rezultate mixte. Pe de altă parte, acest mineral a câștigat popularitate prevenind răceala „comună”.

FUNCȚIONAREA OPTIMĂ A SISTEMULUI IMUNITAR

Sistemul imunitar are nevoie de un nivel optim de Zinc si Vitamina C, care să îl ajute în lupta impotriva bacteriilor şi virusurilor. Combinația dintre Zinc și Vitamina C asigură un efect sinergic , crescând eficiența sistemului imunitar.

Există numeroase studii clinice care demonstrează că Zincul și Vitamina C actionează, fiecare utilizate separat, în reducerea duratei și severitatea simptomelor în cazul unor infecții virale sau bacteriene. Vitamina C este consumată, în mod obișnuit, la doze mai mari de 200 mg/zi, cu scop profilactic. Zincul este demonstrat a fi benefic în atenuarea simptomelor unei așa zise „raceli comune”. Cel mai frecvent, Zincul este utilizat la doze de 10-30 mg./zi sub formă de tablete sau sirop. Eficiența Zincului este cu atat mai mare cu cat este luat in primele 24 de ore de la debutul simptomelor răcelii.

Interdependența funcțională a Zincului și Vitaminei C și rolurile lor complementare în sustinere sistemului imunitar, in cresterea rezistenței la infecții, sunt argumente puternice pentru folosirea împreuna a celor doi micronutrienți. Rolul acestei combinații, în special, în cazurile frecvent întalnite de „raceală comună”, este, indiscutabil benefic.

Reducerea duratei și severitații unor manifestari în cadrul unor infecții virale, fac ca această asociere să fie o opțiune pentru persoanele aflate în această situație. Costul accesibil, rezultatele obținute în condiții de siguranță, determină tot mai multe persoane să utilizeze această combinație.

ZINKIT® IMMUN este un supliment alimentar cu sulfat de zinc şi vitamină C, combinaţia ideală pentru întărirea imunitaţii. Tablete efervescente de Zinkit Immun contin 10 mg zinc şi 120 mg vitamina C, au gust plăcut de lămâie si sunt uşor dispersabile în apă. Sa gaseste doar in farmacii in cutii cu doua tuburi cu câte 10 tablete efervescente ce ajută în personalizarea dozei pentru întreaga familie. Se recomandă administrarea a 1 – 2 tablete efervescente înainte de una din mesele principale.

Zinkit® Immun constituie astfel o completare raţională a cantităţii de zinc şi vitamina C preluată din alimentaţia normală. Zinkit® Immun oferă o combinație ce contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar și, în acest fel, sprijină sănătatea și starea de bine a organismului.

  1. Prasad AS. Et al.: Zinc deficiency. BMJ 2003;326:409-10
  2. Hulisz D. et al.: Efficacy of zinc against common cold viruses: an overview. J Am Pharm Assoc (2003) 2004;44:594-603
  3. Wintergerst ES. et al.: Immune-enhancing role of vitamin C and zinc and effect on clinical conditions; Ann Nutr Metab. 2006;50(2):85-94. Epub 2005 Dec 21.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here