Pe 2 martie ia startul primul târg imobiliar al anului, Salonul Imobiliar Bucureşti, unde participă cei mai importanţi dezvoltatori imobiliari

0
590

La acest prim târg imobiliar al anului vom intalni şi cele mai mari companii de consultanţă şi intermediere imobiliară, cu un total de peste 100 de proiecte imobiliare, precum şi oferte de locuinţe din piaţa veche şi apartamente la închiriat.

Specialiştii imobiliari care expun în cadrul SIB estimează că cea mai mare pondere a cererii va merge către garsoniere şi studio-uri pentru achiziţiile în scop investiţional şi apartamente de 3 camere pentru uz propriu.

Dacă în anii trecuţi clienţii se uitau către un apartament de două camere ca prima achiziţie pentru familie, în 2018 aceştia se uită la locuinţe cu o încăpere în plus.

Marii poli de dezvoltare comercială vor atrage în continuare şi dezvoltări rezidenţiale. Primul astfel de caz a fost cel din jurul Barbu Văcărescu – Aviaţiei – Parcul Herăstrău. Urmează acum zonele Grozăveşti – Politehnica şi Timpuri Noi, unde se construiesc atât parcuri de afaceri cât şi noi ansambluri rezidenţiale, iar pe viitor sunt de urmărit Theodor Pallady unde Ikea construieşte al doilea magazin, precum şi arealul dintre Romexpo şi Otopeni, pe fondul construirii liniei de metrou care va conecta Bucureştiul de aeroport, precum şi a numeroaseor dezvoltări de proiecte office din zonă.

Una din cele mai dinamice zone în livrarea de noi apartamente rămâne cea de sud, în proximitatea Bvd. Metalurgiei şi staţiei de metrou Dimtrie Leonida, care absoarbe mii de locuinţe anual.

În contextul aglomerării urbane şi a unui trafic din ce în ce mai îngreunat, clienţii preferă să renuţe la spaţiu în detrimentul unei zone bune. Se caută apartamente compacte, inteligent compartimentate, în zone bine deservite de mijloace de transport în comun, în special metrou, cu facilităţii medicale, educaţionale şi de petrecere a timpului liber în imediata apropiere.

Pe fondul lipsei terenurilor care să permită dezvoltări de ansambluri rezidenţiale cu sute de apartamente, zonele ultra-centrale şi centrale atrag proiecte boutique. Dezvoltatorii mizează pe proiecte mici, cu arhitectură deosebită, accent pe design şi status-quo. Aceste unităţi sunt achiziţionate de cei care îşi doresc o afirmare a statutului social dar şi de investitori, care le închiriează mai apoi, fie pe termen lung, fie pe platforme tip ”airbnb” ( platformă online prin care se pot închiria, oriunde în lume, camere, apartamente sau case întregi direct de la proprietar)  sau ”booking” ( sistem de rezervari custom, ce integrează pe lângă unități de cazare și oferte turistice de la turoperatori )

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ