Locuitorii cartierului Floreasca au blocat în instanţă transformarea fostei Hale Ford, monument istoric, în ansamblu imobiliar

0
437

Tribunalul Bucureşti a decis să suspende autorizaţia de construcţie pe care Primăria Capitalei a acordat-o dezvoltatorului One United Properties şi companiei Auchan pentru a transforma fosta Hală Ford, monument istoric, în ansamblu imobiliar cu birouri, apartamente şi un spaţiu retail, printr-o investiţie de 100 milioane de euro. Iniţiativa a pornit de la Asociaţia Salvaţi Bucureştiul şi Asociaţia SOS Oraşul, care reprezintă locuitorii din zonă.

Instanţa a decis să suspende atât autorizaţia de construire dată de Primărie în anul 2018, cât şi Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB)  privind aprobarea planului urbanistic zonal Calea Floreasca nr. 159-165 şi alte acte administrative ce stau la baza proiectului.

Hotărârea nu este definitivă, decizia instanţei putând fi atacată de pârâte cu recurs, în 5 zile de la comunicare. Dacă însă decizia de suspendare rămâne valabilă şi după recurs, lucrările de construcţie trebuie oprite până va fi judecată şi solicitarea de anulare efectivă a autorizaţiei, iar perioada de aşteptare a deciziei poate presupune mai mulţi ani, potrivit profit.ro.

Procesul a fost deschis de Asociaţia Salvaţi Bucureştiul şi Asociaţia SOS Oraşul, cu sprijinul comunităţii cartierului Floreasca.

„Un pas mic pentru mersul proceselor şi, în acelaşi timp, un pas mare pentru cartierul Floreasca. Pentru prima dată o entitate publică admite că ceva nu e în regulă”, scrie Fundaţia Civică, pe Facebook.

Deputatul Nicuşor Dan a declarat că perimetrul din zona Halei Ford este sufocat de trafic şi zgomot. „În aceste condiţii, a amplasa aici trei blocuri între 16 şi 20 de etaje de locuit şi un bloc de birouri de 20 de etaje şi un hipermarket, cu un estimativ de 1.200 de maşini care să vină zilnic aici, înseamnă să blochezi şi mai mult zona şi e motivul pentru care oamenii din cartier s-au mobilizat şi au făcut mai multe acţiuni de protest, au participat la dezbaterile publice de la autorităţi. Nimeni nu i-a ascultat, şi atunci, în întâmpinarea lor, am făcut un demers în instanţă. Am atacat trei acte – PUZ-ul dat în 2011, în mandatul lui Oprescu, acordul de mediu dat la sfârşitul anului 2017 şi autorizaţia de construire dată la începutul anului 2018 de primarul Gabriela Firea”, a explicat Nicuşor Dan.

În ceea ce priveşte Planul Urbanistic Zonal, el a declarat că densitatea construită se măreşte de şase ori, însă legea permite o astfel de mărire cu doar 20%.

„Acordul de mediu prevede nişte măsuri de trafic, dar care nu sunt în responsabilitatea investitorului, ele sunt ipotetice , studiul de trafic s-a făcut – cum se spune – din pix. Există o prevedere care spune că o investiţie nouă nu trebuie să ducă la mărirea nivelului maxim admis de zgomot. Suntem într-o zonă în care harta de zgomot spune că acest nivel maxim de zgomot este depăşit, în consecinţă, dacă vrei să construieşti altceva în aceeaşi zonă, trebuie să iei măsuri ca să diminuezi zgomotul în altă parte, ceea ce nu s-a întâmplat”, a afirmat Nicuşor Dan.

El a mai menţionat că îşi doreşte ca investitorul să-şi valorifice dreptul de proprietate cu respect faţă de vecini şi respectarea Planului Urbanistic General al Municipiului Bucureşti, care prevede că în această zonă se fac construcţii de 9 metri, nu de 70 de metri.

Dezvoltatorul imobiliar a anunţat anul trecut că fosta hală Ford de pe Calea Floreasca va fi restaurată şi urmează să devină un spaţiu multifuncţional intitulat „Proiectul One Floreasca City” care va cuprinde birouri, apartamente şi un spaţiu retail operat de Auchan. Investiţia necesară dezvoltării întreg ansamblului este de 100 de milioane de euro. Lucrările urmau să înceapă în aprilie 2018 şi era aşteptat ca toate componentele proiectului: office, retail şi rezidenţial să fie livrate simultan, în 2020.

Dezvoltatorul plănuieşte să restaureze şi să modernizeze fosta hală Ford, transformându-se într-un spaţiu contemporan de retail operat de Auchan România, o clădire de birouri de clasă A – One Tower- şi trei blocuri cu apartamente exclusiviste – One Mircea Eliade. Întreg proiectul va fi construit pe un teren de 2,8 hectare din suprafaţa căruia 30% vor reprezenta spaţii verzi. Pentru a respecta moştenirea proprietăţii, dezvoltatorul a anunţat că în cadrul amenajării vor fi expuse modele de epocă ale mărcii, unele chiar produse în perioada interbelică la Bucureşti.

„Dezvoltatorul a cedat municipalităţii o suprafaţă de teren de 1.000 de mp şi va aloca un buget de 1 milion de euro pentru investiţii în infrastructură:

*Calea Floreasca va fi lărgită de la 4 la 6 benzi, cu câte o bandă suplimentară pentru fiecare sens de mers (pe sectorul cuprins între Str Glinka şi Bvd. Mircea Eliade);

*o nouă soluţie de trafic şi semaforizare va fi implementată în intersecţia bvd. Mircea Eliade / Calea Floreasca / Str. Ceaikovschi prin adăugarea de benzi specializate pentru virare la stânga şi respeciv la dreapta;

*schimbarea echipamentelor de semaforizare cu unele noi, compatibile cu sistemul de management al traficului din municipiul Bucureşti (BTMS);

*noi alveole pentru staţiile de autobuz;

*modernizarea sistemului de iluminat public pe Calea Floreasca pe segmentul dintre bvd. Mircea Eliade şi str. Banu Antonache şi modernizarea intersecţiei dintre str. Glinka şi Calea Floreasca.

Totodată, investitorul şi-a asumat costuri mai mari prin construirea exclusivă a parcărilor în subteran, un total de 1.200 de locuri de parcare urmând să deservească întreaga dezvoltare One Floreasca City”, arată compania.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ