Compania de stat Poșta Română a pierdut în premieră anul trecut poziția de lider la veniturile obținute din serviciile poștale, în fața unui operator privat

0
245

Din datele publicate de arbitrul telecom (ANCOM) reiese ca Fan Courier a obținut 21% din piața totală de servicii poștale din România, care a atins 3,2 miliarde de lei anul trecut.

Compania de stat Poșta Română (20%) și Urgent Cargus cu 13% se află pe următoarele locuri. De notat că anul trecut numărul de angajați în acest sector a rămas constant la aproximativ 35.000 de angajați, Poșta Română având aproximativ 24.800 de angajați.

Autoritatea de reglementare în Comunicații (ANCOM) a afișat marți în premieră cotele de piață ale primilor trei furnizori de servicii poștale, prezentând evoluția veniturilor în perioada 2016-2018. Datele arată că Poșta Română a pierdut în premieră poziția de lider în această piață.

Valoarea totală a pieței serviciilor poștale realizată în anul 2018 a fost de 3,2 miliarde lei, cu 13% mai mult față de 2017.

Veniturile obţinute din trimiteri interne au crescut cu 10%, iar cele din trimiteri internaţionale cu 19%. În funcție de veniturile obţinute, principalii competitori de pe piața serviciilor poștale din România sunt Fan Courier, cu o cotă de piață de 21%, Compania Națională Poșta Română (20%) și Urgent Cargus cu 13% din totalul veniturilor.

„Valoarea pieței serviciilor poștale a crescut cu 13% până la 3,2 miliarde de lei anul trecut, peste 580 de milioane de trimiteri poștale plecând spre destinatari din țară sau străinătate”, a declarat marți Eduard Lovin, vicepreședintele Autorității de reglementare în comunicații (ANCOM).

Odată cu veniturile a crescut însă și numărul reclamațiilor. Peste 561.000 de reclamații au primit firmele anul trecut, în creștere cu 14%, dar numărul reclamațiilor considerate întemeiate a rămas constant, la 98.000, susține autoritatea.

„Deşi numărul total de reclamaţii primite de furnizorii de servicii poştale a crescut cu 14% în anul 2018 (561 mii reclamații), numărul celor considerate întemeiate a rămas constant, la 98 mii, reprezentând 17% din total. Pentru 35.000 dintre acestea au fost acordate despăgubiri în valoare totală de 9,7 milioane de lei, iar valoarea medie a unei despăgubiri a ajuns la valoarea de 278 lei, în creştere cu 46%.”, a anunțat marți arbitrul telecom (ANCOM).

Din totalul de 582 de milioane de trimiteri poștale (+5%), 536 milioane au fost trimiteri poștale interne (în creștere cu 3%), iar 46 milioane au fost trimiteri poștale internaționale, în creștere cu 32%, realizată exclusiv de traficul internațional intrat.

Aproximativ 3 din 4 trimiteri poștale au fost reprezentate de poșta de scrisori (448 de milioane), iar 1 din 6 au fost colete (94 de milioane), restul fiind trimiteri tip publicitate prin poștă (18 milioane), trimiteri expres (13,5 milioane), mandate poștale (7 milioane), respectiv corespondență și imprimate de peste 2 kg (1,6 milioane).

În 2018, numărul mediu de trimiteri poștale pe locuitor a fost de 30 (în creştere cu 6%), din care 5 au fost colete (în creştere cu 15%).

Raportul mai arată că există o preocupare din partea furnizorilor pentru automatizarea şi tehnologizarea propriilor reţele de distribuţie, prin punerea la dispoziţia utilizatorilor a unui număr tot mai mare de sisteme automate de livrare a trimiterilor poştale. Deşi încă redus, furnizorii au instalat în anul 2018, un număr de 60 de noi puncte de acces automate, numărul acestora dublându-se în anul 2018 faţă de anul 2017.

Toate detaliile pe:

https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23399811-premiera-piata-serviciilor-postale-posta-romana-pierdut-pozitia-lider-fata-unui-operator-privat.htm

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ