Litigiile cu o bancă sau cu un IFN s-au triplat în primul trimestru, comparativ cu primul trimestru al anului trecut

0
382

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a anunţat că a înregistrat o triplare, până la 310, a solicitărilor primite, în primul trimestru din 2018, de la consumatorii care au reclamat un litigiu cu o bancă sau cu un IFN cu sediul în România, comparativ cu primul trimestru al anului trecut.

CSALB a gestionat în primul trimestru 633 de solicitări scrise, dintre care 310 au fost cereri conforme primite de la consumatorii care au reclamat un litigiu cu o bancă sau cu un IFN cu sediul în România, de peste trei ori mai multe faţă de primul trimestru din 2017. Doar 17 dintre cererile din primul trimestru au fost neconforme.

”În acest an, numărul cererilor clasate a coborât la aproximativ 25% din numărul de solicitări conforme, o scădere semnificativă comparativ cu anii anteriori. În 2017, cererile clasate au ajuns aproape de 50%, iar în 2016 acestea erau la nivelul de 75% din numărul total de solicitări conforme”, se arată în comunicat.

În primele trei luni ale anului, 90% dintre solicitări au vizat probleme cu creditele contractate, în timp ce restul de 10% au avut ca obiect neînţelegeri în ceea ce priveşte depozitele bancare, contul curent, transferuri bancare sau leasing.

Dintre cele 175 de dosare formate în primul trimestru, 74 de dosare sunt deja soluţionate favorabil, adică părţile s-au înţeles în urma negocierilor, şi cinci dosare s-au finalizat printr-o încheiere.

”Aşadar, aceste 79 de dosare finalizate înseamnă aproape jumătate din numărul înregistrat în tot anul 2017. Alte 94 de dosare sunt acum în diverse faze de soluţionare. Aceste cifre arată că atât consumatorii cât şi comercianţii au înţeles beneficiile soluţionării amiabile şi sunt dispuşi să rezolve litigiile în acest mod”, se arată în comunicat.

CSALB a fost înfiinţat în 2015 printr-o ordonanţă de urgenţă, care a transpus în legislaţie o directivă europeană pentru soluţionarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituţiile financiare şi clienţi.

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ