Chiar dacă este obligatorie, tot mai mulți români renunță să-și înnoiască polițele pentru asigurarea obligatorie la locuință

0
1006

Unul dintre motive este și refuzul firmelor de asigurare a a acorda despăgubiri din varii motive. Vă prezentăm mai jos câteva situații în care

Firmele de asigurare , din varii motive, nu oferă proprietarilor de locuințe despăgubiri chiar dacă au încheiate polițele împotriva cutremurelor, inundațiilor sau alunecărilor de teren.

Conform unei analize realizate de echipa PAID (Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale) în perioada de mai bine de 7 ani de când a fost încheiată prima poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei din România, au existat mai multe cazuri ridicate de asiguraţi în care firmele de asigurare nu au acordat despăgubiri.

“Cu toate că este un produs de protecţie financiară simplu şi uşor de înţeles, etape precum completarea dosarului în vederea despăgubirii pot genera uneori nelămuriri”, se arată în analiza PAID.

Conform sursei citate, proprietarii de locuinţe care încheie o poliţă PAD ar trebui să ştie următoarele cazuri în care nu vor fi despăgubuiţi:

  • Poliţa PAD se încheie exclusiv pentru imobilele cu destinaţie de locuinţă. Dacă un apartament este folosit şi ca punct de lucru pentru o firmă, acest lucru ar putea reprezenta excludere la plata despăgubirii;
  • Clădirile care nu sunt legate structural de locuinţă nu sunt asigurate prin poliţa PAD (bucătării de vară, foişoare, etc.)
  • Magazia şi garajul nu sunt asigurate prin poliţa PAD, chiar dacă acestea pot fi legate structural de locuinţă;
  • În cazul în care în curte sunt 2 imobile cu destinaţie de locuinţă (ex. casa bătrânească şi o casă nouă) trebuie încheiate poliţe PAD pentru fiecare dintre ele, separat;
  • Centrala termică, boilerul şi hidroforul sunt acoperite prin asigurare dacă se află într-o încăpere care este legată structural de imobilul asigurat (dacă hidroforul este amplasat în curte, lângă puţ, atunci acesta nu poate fi despăgubit).

 În cazul producerii unui eveniment asigurat (cutremur, inundaţii sau alunecări de teren ) este important:

  • Asiguratul are obligaţia să anunţe primăria în scris că la locuinţa sa a avut loc o alunecare de teren sau o inundaţie, solicitând totodată ca o comisie din partea primăriei să vină şi să constate daunele, eliberându-i o copie după procesul verbal întocmit. Acel document va trebui depus la dosarul de daună.
  • Asiguratul are obligaţia să anunţe asigurătorul la care a încheiat poliţa PAD cu privire la dauna produsă, în termen de 60 de zile de la momentul producerii evenimentului asigurat;
  • Despăgubirile pot fi încasate de asigurat fie direct în contul pe care îl are deschis la bancă, fie cash, prin ridicarea de la oricare dintre casieriile CEC Bank în baza actului de identitate;
  • Pentru finalizarea dosarului de daună si acordarea despăgubirii, asiguratul trebuie să depună copia actelor de proprietate a imobilului asigurat (contract de vanzare-cumparare, autorizaţia de construire şi procesul verbal la recepţia lucrărilor, certificatul de moştenitor etc.)
  • În cazul în care imobilul are mai mulţi coproprietari, despăgubirea se va împărţi conform cotelor deţinute de către aceştia, fiind necesară completarea formularelor de despăgubire de fiecare coproprietar în parte;
  • Documentele necesare dosarului de daună pot fi depuse de asigurat direct la sediul asigurătorului unde a încheiat poliţa sau prin e-mail, fie la asigurătorul care i-a încheiat poliţa, fie la adresa office@paidromania.ro, precizând în subiect numărul poliţei de asigurare PAD şi numele asiguratului, aşa cum apare în poliţă;
  • În cazul în care poliţa PAD este cesionată în favoarea băncii (în cazul unui credit cu garanţie imobiliară), poate fi necesar acordul instituţiei bancare pentru  obţinerea despăgubirii.

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ