Autoritatea de Supraveghere Financiară a primit 72 de cereri de conciliere din partea clienţilor nemulţumiţi, dintre care 27 au fost rezolvate definitiv, majoritatea privind asigurările auto obligatorii

0
831
asf

Toate acestea în condiţiile în care nu există o transparenţă a modului în care sunt calculate daunele, iar felul în care asigurătorii transmit informaţiile crează suspiciuni, a declarat directorul direcţiei financiar-administrative din ASF, Claudiu Stănescu.

Cererile au fost înregistrate în perioada august 2016 – februarie 2017, dar mai mult de jumătate au apărut în acest an, potrivit lui Stănescu. Din total, cele mai multe sunt pe zona de asigurare-reasigurare.

„Este clar că zona de asigurare-reasigurare reprezintă un sector care în ne confruntăm cu cele mai multe solicitări, ele reprezentând circa 90% din total. RCA are cea mai mare pondere”, a spus Stănescu, în cadrul unei conferinţe organizate de Curtea de Arbitraj Judiciar, cu sprijinul ASF şi al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB).

Reprezentantul ASF a atras atenţia că nu există, din punctul de vedere al consumatorului, o transparenţă în modul în care sunt calculate daunele. În plus, modul în care asiguratorii transmit informaţiile creează suspiciuni în rândul clienţilor.

Cele mai multe persoane care au apelat la conciliere vor să rezolve rapid şi definitiv problema pe care o au în relaţia cu asigurătorii, dar există o reticenţă din partea firmelor în acest sens, potrivit ASF.

Unii asigurători au fost deseori criticaţi în ultimul an de asociaţiile de transportatori pentru modul considerat netransparent în care au calculat daunele în cazul asigurărilor RCA.

Piaţa RCA este zguduită de scandaluri, după ce două companii mari, Astra şi Carpatica Asig, au intrat în faliment. Din noiembrie, tarifele RCA au fost îngheţate, pentru şase luni, de către Guvern, măsură criticată de Comisia Europeană.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ