- BT, singura bancă din România care oferă posibilitatea de a plăti contactless, cu telefonul
Banca Transilvania lansează BT Pay, aplicație de tip wallet pentru cumpărături şi transfer de bani cu telefonul. Acesta devine portofel digital, schimbând experiența la cumpărături pentru clienții BT care au card de debit sau de credit Visa sau Mastercard, dar şi cea de a trimite bani. Aplicația poate fi descărcată din Google Play Store sau App Store, pe smartphone-uri cu Android şi iOS şi presupune adăugarea în format digital a cardurilor pe care un client le are la Banca Transilvania.
Lansarea marchează două premiere: BT Pay este primul wallet din România care permite plăți contactless, bazat pe tehnologie inteligentă de plată Visa Token Service şi MasterCard Digital Enablement Service, respectiv este primul portofel digital din Europa de Sud-Est care foloseşte serviciul token al Visa.
BT Pay înseamnă colecția de accesorii de plată pe care Banca Transilvania le-a lansat până acum – stickerul, ceasul şi brățara contactless -, iar începând de astăzi, şi aplicația wallet.
Cu ajutorul BT Pay, clienții BT pot realiza următoarele:
- Plăți în țară şi în străinătate, prin aproprierea smartphone-ului de terminelele contactless ale comercianților, funcționalitate valabilă pentru smartphone-urile cu sistem de operare Android, sistemul iOS nepermițând accesul NFC (Near Field Communication) pentru terțe aplicații.
- Transfer de bani între cardurile proprii şi către alte persoane care au card BT.
- Consultarea detaliilor despre tranzacțiile realizate cu cardul BT, soldul şi, în cazul cardurilor de credit, sumele lunare de plată şi punctele de loialitate STAR acumulate.
- Accesarea ofertelor băncii şi campaniilor partenerilor BT din programul STAR, dedicat celor care au carduri de cumpărături de la Banca Transilvania.
Partenerii Băncii Transilvania pentru dezvoltarea BT Pay sunt: Visa; Mastercard; Endava, companie britanică de servicii şi soluții IT cu o prezență puternică în România şi Inside Secure, lider global în securitatea dispozitivelor mobile.
Declarații:
- Banca Transilvania: Ömer Tetik, Director General:
„Prin BT Pay dorim să oferim clienților experiențe noi atunci când sunt la cumpărături, când doresc să trimită bani sau să verifice tranzacțiile făcute cu cardul BT. Apetitul clienților băncii noastre pentru cumpărăturile contactless este tot mai mare, creşterea fiind de peste 350% în decembrie 2017, faţă de decembrie 2016. De asemenea, fiecare secundă înseamnă 5 tranzacții realizate cu unul dintre cele 20 de carduri din oferta noastră. Lansarea BT Pay un pas mare pe care banca îl face pentru a oferi clienților servicii digitale”.
- Visa: Cătălin Crețu, director general pentru România, Croația, Malta și Slovenia:
„Suntem onorați să lansăm împreună cu Banca Transilvania primul portofel digital din Europa de Sud-Est care utilizează serviciul de tokenizare al Visa. Este un pas înainte semnificativ în parteneriatul de lungă durată pe care l-am dezvoltat cu BT, având în vedere că peste 2 milioane de posesori de carduri Visa emise de Banca Transilvania își vor putea utiliza telefoanele mobile pentru plăți rapide și sigure la milioane de comercianți din întreaga lume care acceptă tranzacții contactless. Întrucât tehnologia contactless a fost adoptată cu entuziasm de către români în ultimii ani, suntem încrezători că portofelul digital lansat astăzi va deveni un succes în scurt timp”.
- MasterCard: Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard:
„Ne bucurăm că, alături de partenerii de la Banca Transilvania, am reușit să lansăm încă unul dintre proiectele care contribuie la dezvoltarea segmentului de plăți electronice. Este cu atât mai îmbucurător cu cât se întâmplă chiar la 10 ani de la momentul lansării de către Mastercard, în premieră, a plăților contactless, o opțiune de plată cu o evoluție fulminantă. Mastercard va continua să se implice în mod constant și susținut în asigurarea accesului la plăți simple, rapide și sigure, iar primul wallet care permite plăți contactless este un reper important în materializarea eforturilor în această direcție‟, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard.
Banca Transilvania este liderul pietei cardurilor din România, cu peste 3 milioane de carduri în portofoliu şi peste 20% cotă de piață privind volumele tranzacționate cu cardul.