- Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului
DMI 5.3 – “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”
Autoritatea Nationala pentru Turism prin Direcţia Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism îndeplineşte rolul de Organism Intermediar în domeniul turismului pentru Programul Operaţional Regional, gestionand în cadrul Axei Prioritare 5 a POR – Domeniul major de intervenţie 5.3 „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”, domeniu care are următoarele operaţiuni:
- A. Crearea unei imagini pozitive a României, ca destinaţie turistică, prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional
– Sumă alocată 75 milioane Euro/ 15 decizii de finanțare / 22 proiecte depuse (peste 200 de activităţi promovate)
- B. Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice
– Sumă alocată 65 milioane Euro / 350 proiecte semnate
– Sumă alocată 20 milioane Euro/ 113 contracte de finantare semnate
Business, nu turism
In cazul strainilor, principalul scop al vizitelor in Romania ramane cel de business, ceea ce nu este rau deloc, avand in vedere ca turismul de business este si cel mai profitabil. Cu toate acestea, ar cam fi cazul sa crestem si in turismul de agrement, caci resurse sunt… daca n-ar fi infrastructura care sa ne omoare. România a reuşit să atragă astfel doar 0,4% din numărul total de turişti din Europa, o cotă de piaţă redusă în comparaţie cu giganţii turismului. Si o cota foarte slaba a încasărilor 1,7 miliarde de dolari. Proiecte însă avem de promovare. Si se tot promovează! De Dracula a auzit cineva din Ministerul Turismului? Si cam ce proiecte ar fi pe Dracula?