Aproximativ jumătate dintre adulţii europeni au utilizat serviciile de internet banking în 2017, o proporţie dublă faţă de cea de 25% din 2007

0
1213

Eurostat anunţă că aproximativ jumătate (51%) dintre adulţii europeni (persoane cu vârsta între 16 şi 74 de ani) au utilizat serviciile de internet banking în 2017, o proporţie dublă faţă de cea de 25% din 2007,arătând în acelasi timp că ţara noastră şi Bulgaria sunt pe ultimele locuri în UE la acest capitol.

Conform datelor oficiale publicate recent, numai 5% dintre bulgari şi 7% dintre români au utilizat internet banking-ul anul trecut. Proporţii mai mici de 30% în această privinţă se mai înregistrează în Grecia (25%) şi Cipru (28%).

La polul opus, în Danemarca, 90% dintre adulţi au utilizat serviciile de internet banking în 2017, în Olanda – 89%, în Finlanda – 87% şi în Suedia – 86%.

Internet banking-ul este popular în special în rândul tinerilor de 25-34 de ani, 68% din această categorie de vârstă apelând la asemenea servicii, conform Eurostat. Avantajele directe ale utilizării serviciilor de internet banking sunt numeroase, atât pentru clienţii persoane juridice, cât şi pentru clienţii persoane fizice.

Printre principalele beneficii directe ale utilizării acestei facilităţi bancare se numără faptul că le permite clienţilor să realizeze plăţi în lei şi în valută către diverşi parteneri de afaceri şi să primească în timp real confirmarea, respectiv extrasele de conturi curente în legătură cu aceste operaţiuni.

Avantajul direct oferit companiilor este acela că micşorează fluxul operaţional privind transferurile bancare cu diverşi furnizori şi clienţi. Astfel, timpul pierdut petrecut la ghişeele băncilor, sau la telefon cu administratorul de cont din partea băncii, este micşorat considerabil.

De asemenea, serviciul de internet banking le permite clienţilor să solicite, în orice moment, extrase de conturi curente pentru orice conturi pentru care au activat serviciul. Companiile pot avea, astfel, contact permanent cu situaţia conturilor proprii. Informaţiile referitoare la situaţia conturilor proprii, necesare pentru luarea deciziilor pot fi obţinute rapid şi în flux continuu.

Pentru clienţii persoane fizice, beneficiile directe ale utilizării serviciului de internet banking presupun creşterea încrederii în realizarea tranzacţiilor e-commerce, în condiţiile în care încă există reticienţă în privinţa acestui tip de tranzacţii. Facilitatea serviciului de internet banking de a apela oricând la extrase, în timp real, le oferă utilizatorilor siguranţa controlului permanent al conturilor personale.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here