Aproximativ 500 de IMM-uri pot accesa anual până la 50.000 lei, sumă nerambursabilă, printr-un nou program de promovare a firmelor româneşti pe pieţele externe

0
1629
nou program de promovare a firmelor româneşti pe pieţele externe

Aproape 5% din IMM-urile din România au activități de export, jumătate din media europeană. Pentru a mai reduce din decalaj, Guvernul Grindeanu a aprobat, în ședința de miercuri, Ordonanța de Urgență privind Programul de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat, un nou instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici și mijlocii.

Programul facilitează promovarea produselor şi serviciilor IMM-urilor pe pieţele externe, stimulând comunicarea şi parteneriatul în afaceri și pregătind întreprinzătorul în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe, se arată într-o informare a Executivului.

“Internaţionalizarea reprezintă o gură de oxigen pentru multe firme româneşti mici şi mijlocii. Un procent de 4,67% din IMM-urile româneşti au activităţi de export, România situându-se la mai puţin de jumătate din media europeană. Consider că este momentul ca România să facă faţă competiţiei globale şi cred că acest program oferă sprijin real în domeniu”, a declarat ministrul Florin Jianu.

Noul instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici şi mijlocii permite fiecărui beneficiar să obţină pe parcursul unui an maximum 50.000 lei, sumă nerambursabilă. Anual, se estimează un număr de maxim 500 de beneficiari.

Prin alocaţie financiară nerambursabilă, programul susţine participări la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu, participări la misiuni economice organizate, crearea identităţii vizuale a unei firme (marcă, siglă, slogan), realizarea unui site pe Internet sau a unei aplicaţii pentru mobil, pentru prezentarea activităţii, în limba română şi cel puţin într-o limbă de circulaţie internaţională. Cei care vor aplica la acest program pot folosi banii şi pentru participări la cursuri de pregătire, în ţară sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor şi serviciilor pe noi pieţe, precum şi pentru documentare de piaţă.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here