Aproape 40% dintre români vor să se mute, iar peste 95% dintre aceştia îşi doresc să se mute în aceeaşi localitate

0
919

Raportul de cercetare cantitativă „Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online” este un demers prin care Storia.ro îşi propune să cunoască şi să înţeleagă tipologiile de clienţi de imobiliare. Realizat cu ajutorul agenţiei de cercetare D&D Research, studiul a implicat 1050 de respondenţi cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani, 50% femei şi 50% bărbaţi.

Raportul detaliază informaţii despre :

*preferinţele românilor privind  site-urile de anunţuri imobiliare,

*portretul românului interesat de anunţurile imobiliare

*criteriile care îi interesează

În urma raportului efectuat de Storia.ro şi D&D Research, s-a constatat că cei mai mulţi respondenţi vor să îşi schimbe locuinţa în următoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legătură cu intenţia de a achiziţiona o locuinţă proprie (37,9%) şi cu nevoia de a dispune de un spaţiu mai generos (25,8%).

Întrebaţi dacă sunt interesaţi să cumpere sau să închirieze, cei mai mulţi respondenţi au ales prima variantă (62,3%). Majoritatea românilor incluşi în cercetare caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% îşi doresc o casă de sine stătătoare, aflată în afara unui cartier rezidenţial. Ceilalţi se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau îşi doresc o casă aflată într-un cartier rezidenţial (7,2%).

Aproape toţi respondenţii (95,8%) intenţionează să se mute în acelaşi oraş, iar 67% în acelaşi cartier în care locuiesc la ora actuală.

Întrebaţi care sunt criteriile de care ţin cont atunci când caută o locuinţă nouă – dincolo de buget – românii incluşi în cercetare au făcut referire la zonă (47,8%), suprafaţa utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafaţa totală sau construită (26,5%) şi la facilităţile din preajma locuinţei (22,9%).

Alte criterii amintite de către respondenţi sunt:

*anul construcţiei,

*accesul la o parcare,

*apropierea de staţiile de mijloc de transport,

*calitatea finisajelor şi compartimentarea.

61,4% dintre respondenţi au declarat că folosesc site-urile de anunţuri imobiliare atunci când îşi caută o nouă locuinţă, în timp ce 45,3% preferă să caute direct în motorul de căutare Google, iar 43,6% apelează la prieteni şi cunoştinţe. În ceea ce priveşte subiectul căutărilor, respondenţii au amintit: informaţii financiare (63,4%), informaţii generale (61,1%), informaţii despre noi proiecte imobiliare (41,1%).

Raportul de cercetare cantitativă „Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online” este un demers prin care Storia.ro îşi propune să cunoască şi să înţeleagă tipologiile de clienţi de imobiliare. Realizat cu ajutorul agenţiei de cercetare D&D Research, studiul a implicat 1050 de respondenţi cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani, 50% femei şi 50% bărbaţi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here