”Tg Neamț – Iași -Ungheni va fi scos la licitație pe 1 noiembrie. Porțiunea Ditrău – Tg Neamț urmează să fie scoasă la licitație tot pe 1 noiembrie. Cealaltă porțiune, între Tg Mureș și Ditrău la care contractul era suspendat pentru că nu erau fonduri, a fost anulată suspendarea. Acum există fonduri. Există un contract pentru studiul de fezabilitate la tot acest segment între Tg Mureș și Ditrău”, a spus Bușe.Potrivit Master Planului General Transporturi (MPGT) lucrările la secțiunile Tg Mureș-Ditrău și Ditrău-Tg Neamț urmează să înceapă de abia în următorul exercițiu financiar al UE, anume 2021. Pentru actualul exercițiu este planificată doar începerea lucrărilor la secțiunea Tg.Neamț – Iași- Pașcani (2016-2019).
Studii inutile
Oricât de promițător este anunțul și oricât de mult are nevoie România de o autostradă de legătură între Moldova și Transilvania, spusele ministrului denotă o totală lipsă de strategie și direcție la Ministerul Transporturilor. Anul trecut, contractul menționat de ministru, cifra la șase milioane euro, semnat cu firmele Consitrans și Search Corporation pentru reactualizarea SF Tg Mureș Ditrău, a fost suspendat tocmai pentru că ar fi urmat să se scurgă cinci ani între momentul la care SF ar fi fost definitivat și cel la care lucrările ar începe, perioadă considerată îndelungată. Acum Ministerul Transporturilor revine asupra deciziei. Termenul de valabilitate al unui SF de drumuri este de cel mult doi ani. După trecerea celor doi ani SF își pierde relevanța. Se schimbă datele de trafic rutier pentru proiectul respectiv, se schimbă legislația în domeniul protecției mediului sau construcțiilor, apar noi rețele de utilități sau locuințe în regiunea respectivă. Traseul propus prin SF ajunge să nu mai fie de actualitate.
Lucrări în 2022?
Într-un document din vara anului conducerea CNADNR confirma faptul că autostrada Târgu Mureş – Ditrău e un proiect ce va fi început/revizuit în 2021, iar lucrările vor începe abia în 2022/2023. De aceea la 15 iulie 2015 s-a decis suspendarea contractului.