Valoarea pieței de comerț online din România va crește cu circa 30% în acest an, până aproape de 2,4 miliarde de euro

0
1281

Aceasta valoare va fi  peste evoluția eCommerce-ului european, a cărei valoare va crește cu 13%, până aproape de 600 de miliarde de euro, sunt două dintre concluziile prezentate în cadrul GPeC 2017, eveniment dedicat acestui domeniu.

„În România, estimăm că în anul 2017 piața de eCommerce va atinge valoarea de 2,3-2,4 miliarde euro, față de 1,8 miliarde în 2016. Cu toate acestea, suntem încă cu mult sub țări precum Marea Britanie, Germania sau Franța, unde valoarea produselor achiziționate online va depăși în 2017 suma de 157, 79 și respectiv 62 de miliarde de euro. La fel, țări precum Polonia sau Cehia sunt peste piața de eCommerce locală, cu valori de aproximativ 8, respectiv 3,9 miliarde de euro”, a precizat Andrei Radu, fondator și CEO GPeC.

În țările din Europa de Est, inclusiv România, valoarea medie a coșului de cumpărături se situează la aproximativ 50 de euro. Categoriile de produse preferate de cumpărătorii online români sunt electronicele și electrocasnicele, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole și accesorii pentru copii.

Românii preferă în continuare plata ramburs. În plus, deși numărului plăților prin cardul bancar crește, media rămâne la același nivel în industrie și în 2017. Trendul în România este ca „(…) aproximativ 90% din plăți să se facă numerar, odată cu primirea coletului, restul fiind tranzacții electronice, plăți prin SMS sau prin transfer bancar. Bineînțeles, cifrele pot varia de la un comerciant la altul sau în funcție de industrie, însă este clar că încă plata online nu este încă o metodă la care românii să apeleze necondiționat”, a punctat Andrei Radu.

Totodată, românii cumpără mai mult de pe dispozitivele mobile decât de pe desktop, iar estimarea specialiștilor este că, în trei sau patru ani, peste 80% din vizitatorii „magazinelor” online să folosească telefoane mobile sau tablete când fac cumpărături. Principalul avantaj în România, în acest sens, este viteza mare a internetului, urmat de apetitul ridicat al românilor pentru noile tehnologii.

La nivel european, valoarea cumpărăturilor online va crește de la 523 de miliarde de euro în 2016 la 593 de miliarde de euro în 2017, conform estimărilor eCommerce Foundation. Cea mai rapidă dezvoltare în eCommerce o au piețele din Europa de Est, cu o creștere anuală de aproximativ 21%, însă „75% din tranzacțiile online europene sunt realizate în țările din Europa Centrală și de Vest, primele poziții fiind ocupate de Marea Britanie, Franța, Germania, Spania și Italia”, a declarat Jorij Abraham, Managing Director eCommerce Foundation.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here