TAROM revine pe creștere, după 10 ani de pierderi, iar guvernul ordonă anchetarea situației

0
297
Tarom

Nu mai cred că suntem într-o simulare pe calculator. Cred că suntem într-un film cu proști.

Așadar: după un deceniu de pierderi, TAROM a revenit pe creștere în 2018, cu evoluții excelente în domeniul financiar, operațional, dar și în eficientizarea scehmei de personal.

Presa a tot publicat date despre decolarea companiei:

– numărul de pasageri a crescut cu 22%
– TAROM a deschis rute noi în țară și peste hotare
– compania a achiziționat 2 noi aeronave mediu-curier (Boeing 737-800 NG)
– urmează alte 5, nou-nouțe, construite special pentru TAROM
– TAROM a reușit să vândă, în sfârșit, cele două avioane Airbus A310 care nu mai zburau din 2016
– numărul de incidente raportat la volumul zborurilor a fost mult sub media europeană
– cheltuielile cu angajații au fost reduse (de exemplu, cheltuielile de transport ale angajaților au scăzut de la 713.000 EUR la 440.000 EUR în doi ani)
– personalul a fost mutat din spații închiriate în spații deținute de TAROM, ceea ce aduce o economie de 1,3 milioane EUR anual
– un nou contract de asistență medicală a extins serviciile pentru toți angajații și, culmea, a adus o economie de 3,4 milioane de euro față de cel anterior, care era mult mai limitat
– au fost reduse diverse alte cheltuieli prin renegocierea unor contracte încheiate în condiții complet dezavantajoase pentru companie (ce ciudat, nu?) iar economiile ajung la 1 milion de euro anual (detalii și alte date, aici).

Și acum, poanta.

Ce face Guvernul României când compania aeriană națională își reia creșterea, după un deceniu de pierderi și căpușare?

Trimite corpul de control ca să ancheteze managementul.

Iată știrea:

“Premierul Dăncilă a trimis Corpul de control la Tarom. Este verificată vânzarea celor două Airbus A310. Obiectivele acțiunii de control constau în verificarea respectării dispozițiilor legale privind organizarea și funcționarea TAROM S.A., regulile care guvernează sistemul de administrare și control, precum și circumstanțele în care două aeronave Airbus A310 au fost înstrăinate în anul 2018.
La finalul verificărilor, concluziile vor fi prezentate prim-ministrului Guvernului României și, după caz, vor fi comunicare instituțiilor abilitate pentru dispunerea măsurilor legale ce se impun, potrivit unui comunicat de presă al Guvernului.” (sursa)

Citeste articolul complet pe www.petreanu.ro

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ