Pe ce a cheltuit Felix Rache 3 milioane de lei…performanțele lui Tudose-costume populare și filmul „Fixeur”

0
926

Fostul jurnalist Felix Rache, angajat de fostul premier Mihai Tudose, ca șef al Departamentului pentru Strategii Guvernamentale , pentru a se  ocupa de imaginea sa și de comunicarea guvernamentală, a primit  din partea  Guvernului 3,3 milioane de lei pentru a-i folosi după bunul plac, pentru sondaje de opinie, burse, călătorii, simpozioane, inclusiv „atenții” pentru toți delegații din țară și străinătate și pentru toți invitații  acestuia la evenimente și acțiuni organizate de DSG.

Inițial bugetul aflat la dispoziția lui Rache era de 800.000 de lei, dintre care jumătate din sumă pentru ” proiecte de comunicare, informare publică și promovarea imaginii și intereselor românești  peste hotare” , iar restul sumei pentru ” finanțarea acțiunilor cu caracter științific și social-cultural.

Printr-o Hotărâre de Guvern, acest buget s-a mărit , la rectificarea bugetară din luna septembrie, de peste 4 ori, până la suma de 3.300.000 de lei.

În plus , adevarata lovitură  a fost permisiunea Guvernului ca noua structură să cheltuie banii fără să mai fie obligată să facă o minimă estimare prealabilă de prețuri, obligativitatea întocmirii devizelor de cheltuieli fiind eliminată de Guvern prin adăugarea unui alineat prin care se precizează că banii pot merge și pentru ” alte activități necesare și oportune” pentru activitatea DSG. Cu alte cuvinte, o parte din cele 3.300.000 de lei, 1.300.000 de lei, poate să fie folosită în absolut orice mod, sub pretextul faptului că ajută la îndeplinirea obiectivelor guvernamentale.

În primele patru luni de activitate, Departamentul de Strategii Guvernamentale condus de Felix Rache, a comandat trei sondaje de opinie, a cumpărat cărți, ziare și materiale promoționale și a finanțat două concerte. Bugetul Departamentului s-a ridicat la 3,3 milioane de lei ( aproximativ  730.000 de euro ).

Din această sumă, DSG a cheltuit peste 130.000 de lei pentru trei sondaje de opinie, 129.920 de lei pe 56.000 de exemplare ale ziarului „Informația Harghitei”, 150.000 de lei pe 3.000 de DVD-uri cu filmul „Fixeur”, 15.000 de lei pe 20 de costume populare și 571.000 de lei pe cărți educative și materiale promoționale. 100.000 de lei au fost cheltuiți pentru două concerte, de Crăciun și Anul Nou.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ