Ministerul Turismului şi-a fixat priorităţile şi obiectivele atât pe plan intern, cât şi pe plan extern, pentru încurajarea turismului naţional şi atragerea de turişti străini în România în egală măsură

0
2117
Raport complet - STUDIUL INSOLVENTELOR ROMANIA 2017

Potrivit datelor instituţiei, în perioada 2017-2020, pe plan intern se are în vedere implementarea a două programe majore. Primul se referă la ”Primul Centru de Agrement”, destinat susţinerii investiţiilor private în infrastructura de turism, care va contribui major la diversificarea ofertei turistice pe întreg teritoriul României. Iar al doilea la ”vouchere de vacanţă pentru angajaţii din sistemul public”.

De asemenea, Ministerul Turismului va realiza un Masterplan al investiţiilor în infrastructura de turism şi o Strategie naţională de dezvoltare şi promovare a turismului. ”Acestea vor stabili concret atât priorităţile şi măsurile care trebuie luate pe parte de investiţii în infrastructură, cât şi definirea clară a produselor turistice ale României şi modalităţile de promovare ale acestora pe piaţa internă şi externă de turism”, mai reiese din datele instituţiei.

Totodată, împreună cu asociaţii ale patronatelor din turism şi organizaţii neguvernamentale care promovează oferta turistică a României, va fi elaborată o Lege a Turismului. Până în prezent, nu a existat o reglementare complexă şi unitară printr-un document legislativ unic, ci zeci de acte normative care nu reuşesc să ofere o imagine de ansamblu coerentă în domeniu.

Unul dintre obiectivele principale este legat de creşterea numărului de turişti în zone prea puţin puse în valoare până acum, din proximitatea polilor turistici recunoscuţi ai României.

Pe plan extern, Ministerul îşi propune să promoveze România ca destinaţie de vacanţă pentru cetăţenii străini, iar destinaţiile şi ofertele turistice ale României vor fi prezentate ţintit pe pieţele externe. Litoralul românesc va fi promovat în ţările cu climă rece şi în cele care nu au acces la mare sau la ocean. Delta Dunării, rezervaţie natural unică în Europa, va fi o atracţie turistică generală. Munţii Carpaţi pot deveni locul de vacanţă preferat al turiştilor străini care vor să se bucure de natură sau a celor dornici de drumeţii, sporturi montane, aventură.

Bisericile străvechi din Moldova, Maramureş şi Muntenia sau cele fortificate din Transilvania, multiculturalismul Dobrogei, tradiţiile, cultura, istoria, arta sau gastronomia, frumuseţea satelor româneşti, farmecul oraşelor de care te poţi lăsa cucerit într-un week-end şi evenimentele artistice dezvoltate în ultimii ani, fac din România o atracţie turistică reală pe care Ministerul şi-a propus să o promoveze în străinătate.

În strategia pe termen scurt de promovare a României în străinătate, se are în vedere deschiderea de noi birouri de reprezentare în câteva dintre ţările care pot fi generatoare de turişti.

De asemenea, Ministerul, în parteneriat cu asociaţiile patronale din turism şi autorităţile publice locale, va derula programe de info-trip atât pentru jurnalişti străini, cât şi pentru formatori de opinie sau specialişti pe segmente de nişă ale turismului (medical, balneo, de afaceri).

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here