Infrastructura, factor decisiv în turism: România promovată şi vândută sub formă de turism organizat, circuite, croaziere, în detrimentul turismului individual

0
1533

Radu Colfescu, șeful Dertur România, spune că România nu a fost scoasă definitiv din cataloagele turoperatorului german și că se lucrează la introducerea ofertelor în cataloagele de anul viitor. Acesta atrage însă atenția că România are probleme la capitolul infrastructură, dar și la prețurile practicate de hotelieri, mai mari decât cele ale bulgarilor.

“Ce s-a întâmplat de fapt. E o strategie pe care Dertur a adoptat-o pe 2018, în sensul de ne limita și restrange oferta care nu este competitivă. Nu doar oferte din România au fost scoase, ci 20% din oferte. Au fost afectate și destinații din Austria, din Grecia, dar și din Asia sau Orient. Singurul lucru care s-a întâmplat: a fost scoasă oferta turismului individul pe România. România nu poate fi promovată și vândută decât sub formă de turism organizat, circuite, croaziere, grupe tematice, turismul individual fiind foarte mult afectat de infrastructură”, a declarat Radu Colfescu, șeful Dertur România în cadrul unei conferințe de presă, alături de ministrul Turismului, Bogdan Trif.

Acesta spune că un turist străin care vine pe litoralul românesc are nevoie de un bilet de avion, de transfer de la aeroport și până la hotel, iar costurile cresc datorită infrastructurii.

“Și atunci se preferă charterul spre vecinii noștri, la Burgas și Varna. Să vă dau un exemplu de eficiență: un hotel de cinci stele de la noi, cu mic dejun, a fost cu 20% mai scump decât un hotel de cinci stele cu all-inclusive din Bulgaria”, a adăugat Colfescu.

Prezent la Târgul de Turism de la Berlin, ministrul Bogdan Trif a avut întâlniri cu reprezentanții Dertur, care analizează poziția României și reintroducerea ofertelor în cataloagele de anul viitor.

La începutul lunii februarie, Profit.ro a semnalat absența ofertelor turistice din România în cataloagele Dertur, datorită infrastructurii deficitare, a numărul mic de hoteluri de calitate, dar și a tarifelor foarte mari practicate de acestea.

În plus, ministrul Turismului spune că vrea să redeschidă birourile de promvoare externă, închise anul trecut de ministrul de atunci, Mircea Dobre.

“Vrem să redeschidem birourile de promovare externă; este o cerință obligatorie. Am vorbit cu Ministerul Afacerilor Externe (MAE) și aceasta este o măsură prioritară pentru că acest factor lipsă a dus la scurtcircuitarea dialogului dintre statul român și turoperatorii mari”, a declarat Bogdan Trif.

Pentru acest an, Ministerul Turismului are la dispoziție un buget de promovare de 13 milioane de lei, față de 21 de milioane de lei în 2017, atunci când nu au fost utilizați în totalitate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here