Guvernul nu renunţă la supraacciza la carburanţi. Tudose: Va fi o decizie implementată în toamna aceasta

0
682

Premierul Mihai Tudose a declarat că supraacciza la carburanţi este o decizie care va fi implementată în această toamnă, precizând că încă se negociază cu producătorii şi că valoarea acesteia nu a fost stabilită deocamdată, ci se fac simulări, spunând că atunci când aceasta a fost scoasă nu s-a văzut nicio îmbunătăţire la pompă, adăugând: „O punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital”. Tudose a mai anunţat că în acelaşi pachet vor mai fi diminuarea impozitului pe venituri, de la 16 la 10 la sută şi diminuarea contribuţiilor sociale.

Premierul a afirmat, vineri, într-o conferinţă depresă susţinută la Neptun, după întâlnirea Comitetului Executiv Naţional al PSD, că supraacciza la carburanţi va fi implementată în această toamnă.

„Supraacciza la carburanţi va fi o decizie implemetată în toamna aceasta, dar încă se negociază cu producătorii. Atunci când ea a fost scoasă, odată cu celebra taxă de stâlp, la pompă nu s-a văzut nicio îmbunătăţire, iar atunci a fost scoasă pentru a uşura povara fiscală pe cetăţeni. Dacă tot nu s-a uşurat, să o punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital, că nu am scos-o ca să se îmbogăţească distribuitorii”, a declarat premierul.

El a precizat că valoarea supraacizei este în discuţie şi a spus că se fac simulări.

Întrebat dacă Guvernul va majora şi redevenţa, Tudose a răspuns afirmativ, explicând că acest lucru s-ar putea produce după ce se va vedea „comportamentul celor din piaţă”

Primul-ministru doreşte ca în maximum trei săptămâni să fie gata draftul de buget pentru anul viitor, iar în octombrie să fie depus în Parlament.

„Pentru coerenţa actului guvernamental, politic, parlamentar, în două-trei săptămâni maximum să avem draftul de buget pentru a intra într-o normalitate. În octombrie, să depunem bugetul pe 2018 la Parlament, iar o dată cu acest draft să avem şi toate măsurile legislative, inclusiv pe domeniul fiscal, pentru a fi sustenabil proiectul de buget, la pachet, să nu bâlbâim, să ne trezim în ianuarie că trebuie, pentru a pune în practică bugetul, să avem nişte legi care ar fi trebuit făcute în Parlament şi în guvern în 2017 şi atunci răspunsul este că în trei săptămâni veşi avea pachetul complet”, a mai spus Tudose.

El a explicat că cea mai importantă prevedere o reprezintă Legea salarizării unice, dar şi scăderea impozitului de la 16 la 10 la sută şi diminuarea contribuţiilor sociale.

„Cea mai importantă prevedere este Legea salarizării unice, cum ştiţi foarte bine acea transferare a cheltuielilor cu angajatul pe un salariu brut, diminuarea impozitului pe venituri, de la 16 la 10 la sută, diminuarea contribuţiilor sociale, toate acestea vor fi la pachet făcute”, a mai declarat Tudose.

Întrebat dacă taxa pe produsele care fac rău sănătăţii va mai fi introdusă, Tudose a răspuns că o parte din ele sunt deja suprataxate, iar altele sunt interzise şi nu mai pot fi taxate, intrucât nu mai există.

„Avem două realităţi. S-a dorit a fi eliminate cele toxice şi s-a constatat că o mare parte din ele sunt deja suprataxate şi atunci cele care sunt interzise nu le mai putem taxa că nu mai există, iar cele care aveau un anumit tip de potenţial negativ asupra sănătăţii sunt deja taxate”, a mai spus Tudose.

Ministerul Finanţelor a redactat un proiect de ordonanţă de Guvern prin care urmează să fie modificat Codul Fiscal, principalele noutăţi fiind majorarea semnificativă a accizelor la carburanţi de la 1 septembrie, ceea ce înseamnă că şoferii vor plăti mai mult pentru benzină şi motorină, în timp ce patronii sau acţionarii companiilor nu mai plătesc deloc impozit pe dividende din 2018. Preţul benzinei din România este în prezent al doilea cel mai mic în rândul celor 28 de state din Uniunea Europeană, dar va ajunge similar cu nivelul din Austria, iar cel al motorinei semnificativ mai mare decât în Austria sau Luxemburg, după majorarea accizelor de la 1 septembrie, arată calculele News.ro, pe baza preţurilor medii din UE publicate de portalul energy.eu.

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ