Eugen Teodorovici: Administraţia centrală e supraîncărcată şi un prim pas este tăierea posturilor vacante, bugetate sau nebugetate

0
1327

Eugen Teodorovici anunţă că peste 4.000 de posturi atât nebugetate, cât şi bugetate din ministere vor fi tăiate, cele mai multe la ANAF, şi că vor dispărea şi unele funcţii de conducere. Potrivit proiectului de hotărâre de guvern, vor fi desfiinţate 4.143 de posturi din 21 de ministere, din care peste 3.000 de la Fisc. Actul normativ stabileşte numărul maxim de posturi pentru 21 de ministere, precizându-se însă că acestea nu includ demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora.

Ministrul a declarat, într-o intervenţie telefonică, la un post de televiziune:                        ”Este vorba şi de posturi bugetate, şi nebugetate. Administraţia cel puţin cea centrală este supraîncărcată şi vedem în economie efectul. Sunt foarte multe blocaje şi prevederi legale care ar trebuie să producă efecte benefice în economie şi nu se întâmplă, foarte multă rezistenţă la schimbările pe care secolul 21 le impune. E un prim pas acela de a tăia aceste posturi vacante. Ministerele şi-au reţinut posturile care erau deja lansate pentru procedura de concurs. Sunt multe nemulţumiri. Vorbim de posturile vacante, dar efectul poate fi şi acela de a duce la dispariţia unor funcţii de conducere în special”.

El a explicat că în administraţie e un procent de 12% din totalul posturilor care pot fi de conducere şi, prin urmare, dacă dispar posturi, se reduce şi numărul funcţiilor de conducere.

Conform notei de fundamentare a proiectului de HG pus în dezbatere publică, reducerea acestor posturi se va face pentru a asigura creşterea calităţii şi a accesului la serviciile publice, fiind nevoie de o administraţie suplă, cu viteză de reacţie rapidă şi proactivă, consistenţă în decizii şi cu resurse umane motivate şi profesioniste.

”Valorile care stau la baza dezvoltării unei asemenea administraţii sunt transparenţa, profesionalismul, predictibilitatea şi adecvarea la nevoi/receptivitate, toate subsumate interesului public. Astfel, se va genera un cadru de servicii adecvate nevoilor cetăţenilor şi ţintite pe eficienţă economică. De asemenea, reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor, atât pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, cât şi la nivel inter şi intra-instituţional, sunt de natură să eficientizeze activitatea administraţiei publice (din perspectiva costurilor şi timpului de reacţie) şi să crească gradul de transparenţă şi integritate în prestarea serviciilor”, se arată în nota de fundamentare.

Pentru a realiza aceste deziderate o primă etapă în reformare administraţiei publice centrale o reprezintă revizuirea structurilor organizatorice astfel încât să se asigure o eficientizare a activităţii, o mai bună coordonare a politicilor sectoriale, responsabilizare, implicare directă, precum şi  realizarea unor structuri administrative funcţionale, precizează sursa citată.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here