Cum a influentat esecul Statelor Unite de a se califica la Cupa Mondiala ratingul televiziunilor si bugetele de publicitate

0
895

Victoria Frantei la Cupa Mondiala de fotbal ar fi putut spulbera inregistratile de raiting pe TV in Europa. Publicul american nu a fost la fel de captivat.

Aproximativ 11,3 milioane de oameni din Statele Unite s-au uitat la meciul final, ceea ce inseamna cu o treime mai putin decat inregistrarile de la finala Cupei Mondiale din 2014, a declarat Nielsen.

La nivel global turneul a inregistrat în jur de 20% mai puțini spectatori decât în ​​2014, reprezentand o lovitură a secolului XXI, in care s-a pariat foarte mult pe creșterea popularitatii fotbalului American.

Compania de televiziune americană FOX a avertizat agențiile de publicitate să se aștepte la un public mai mic cu 15 și 20% decât in 2014, dar in cele din urma, rezultatul final a fost neplacut pentru mai multe meciuri, conform celor spuse de Nielsen.

FOX a surprins observatorii în 2011, când a plătit 425 de milioane de dolari pentru a obtine drepturile de difuzare in limba engleza pentru Cupa Mondială din 2018 și 2022, preluand turneul de la ESPN unde fusese difuzat timp de două decenii.

Dar, din pacate, cu ghinion, echipa US a pierdut meciul cu Trinidad and Tobago, astfel ratand calificarea la Cupa Mondiala. Toate acestea, cu exceptia publicului garantat mai mic, au complicat problema meciurilor difuzate in prime time din afara Statelor Unite.

“Cand licitezi pe Cupa Mondiala, ai un mare avantaj cu potentialele locatii si cu fusul orar ” spune Lee Berke, un consultant media. “Acesta a fost cel mai rău scenariu pentru FOX.”, a completat acesta.

Publicul redus a influentat bugetele din piata de publicitate. Zenith, o agenție media, a prezis despre Cupa Mondială, ca va atrage 400 de milioane de dolari din vânzările de publicitate din US – cu aproximativ 100 de milioane de dolari mai puțin decât în 2014.

Agențiile de publicitate au plătit între 399.451 și 475.963 $ pentru 30 de secunde în timpul difuzării meciului final, potrivit companiei SQAD, o companie de monitorizare. Cu aproximativ 12% mai putin decât anunțurile echivalente de la finalul anului 2014.

Fara o echipa de baza a Statelor Unite brandurile cele mai mari din lume, agentiile de publicitate si FOX, au incercat din greu sa convinga americanii sa se uite, indiferent de situaite, la Cupa Mondiala. Volkwagen, a incercat sa rezolve aceasta situatie neplacuta prin publicarea unui anunt in care fanii din Elvetia, Brazilia si Argentina, au cerut spectatorilor din US sa incurajeze echipele.

Din punct de vedere al numarului de spectatori americani, fotbalul a ramas in plan secund, comparativ cu fotbalul american sau baseball-ul, dar acesta crescut in momentul in care US au gazduit Cupa Mondiala in 1994. De asemenea, prețurile pentru emisiunile de fotbal au crescut. FOX, impreuna cu Telemundo, au dat mai mult de 1 milion de dolari pentru drepturi la Cupa Mondiala din 2018 si 2020. Mai mult decat dublul pretului platit de predecesorii sai, ESPN si Univision, detinute de Disney, pentru turneele din 2010 si 2014.

Sportul a devenit si mai important pentru FOX si prin urmare compania se pregătește să-și vândă serviciile de divertisment. Pe de alta parte, “noul Fox” asa cum il numesc directorii, se va concentra pe sport și știri.

Pariul pe fotbal nu a fost platit in acest an, dar analistii se asteapta ca pe viitor acest fenomen sa aduca noroc. FOX si-a prelungit acordul cu FIFA pentru a include si Cupa Mondiala din 2026, care va avea loc in America de Nord si Centrala, garantand un loc echipei Statelor Unite si eventual interes mai mare.

Esecul echipei US de a nu se califica a garantat o audienta scazuta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here