Cum a fost la conferinta Performanta IMM-Bani, Idei, Actiune (partea II)

0
1939

Sapte antreprenori de succes au vorbit despre ce inseamna un model de business durabil si cum se poate atinge performanta in afaceri, in cadrul conferintei organizate de RisCo, in data de 12 mai 2016.

Evenimentul a fost un real succes, reusind sa puna fata in fata oameni de afaceri cu mare experienta, dar si tineri la inceput de drum, cu antreprenori a caror expertiza este recunoscuta la nivel international.

Participantii, in numar de aproximativ 90, s-au implicat activ in cadrul conferintei. In sesiunea de Q&A, acestia au pus intrebari si au initiat discutii cu speakerii.

A doua sesiune a conferintei “Performanta IMM-Bani, Idei, Actiune” a adus in centru teme de interes actual pentru publicul din Romania, prezentate intr-o maniera interactiva si unica. Ultimii trei speakeri, Ramona Ivan (Director Relatii Externe si Finantari Structurale-CEC Bank), Feliciu Parschiv (Owner Paco Supermarket), Alina Marchis (Senior Officer EBRD) au incheiat conferinta intr-o nota optimista, fiind convinsi ca in Romania se vor initia din ce in ce mai multe proiecte remarcabile.

Prezentarea Ramonei Ivan (Director Relatii Externe si Finantari Structurale, CEC Bank) a  pus accentul pe atentia care trebuie acordata depunerii proiectelor in momentul in care sunt prezentate autoritatilor publice sau bancilor finantatoare.

“Sa fie aprobat un proiect nu este cel mai greu lucru, adevarata problema este implementarea acestuia”, a mentionat Ramona Ivan.

In general, bancile se uita pe proiecte si ii consiliaza pe antreprenori, iar CEC Bank face acest lucru in mod gratuit. De aceea, Ramona i-a sfatuit pe cei prezenti la conferinta sa nu ignore dialogul cu banca, gandirea in etape, cunoasterea proiectului cap-coada, daca isi doresc sa aiba rezultate eficiente din consultanta si sa castige si bani din implementarea proiectului.

Astfel, toti cei care decid sa apeleze la ajutorul unei banci trebuie sa isi puna urmatoarele intrebari “Ce trebuie sa prezint? Cat timp dureaza? Cum ma asigur? Cat costa platile?”, intrebari care isi pot gasi raspunsul in etapa de consiliere.

Ramona a amintit de asemenea, ca exista instrumente financiare alternative la indemana companiilor mici si mijlocii. Un exemplu de succes sunt fondurile Jeremie. Bazat pe un parteneriat intre Comisia Europeana si European Investment Bank Group, Jeremie este disponibil timp de doi ani, perioada in care IMM-urile pot sa acceseze credite cu valoarea maxima de aproape 2 milioane de euro.

In concluzie, Ramona Ivan i-a indemnat pe cei prezenti la conferinta sa apeleze la consiliere si sa nu se lase descurajati de problemele pe care le presupune aparenta birocratie din sistem, la accesarea fondurilor europene.

Feliciu Paraschiv

Feliciu Paraschiv, Owner Paco Supermarket, a sustinut o prezentare pe o tema foarte apeciata de public: Inovatia in marketing, ca strategie de business.

Potrivit speakerului, marketingul modern presupune implicarea clientelei intr-un proces care se creioneaza altfel de la o generatie la alta. In opinia sa, trebuie luata mereu in calcul componenta de unicitate si personalizare a mesajului destinat receptorului.

Feliciu a amintit publicului doua adevaruri esentiale in orice strategie de marketing: “pasiunea este mai importanta decat experienta” si “clientul gandeste intai emotional, apoi rational.”

In contextul informational de astazi, adevarata provocare pentru orice firma care doreste sa vanda este captarea atentiei clientului in boom-ul de oferte si avantaje promise de concurenti. Din fericire, exista noile tehnologii si multe strategii prin care ii putem atrage pe clienti spre produsele noastre (estetic, olfactiv, muzical- cel putin, in cazul magazinelor de retail).

Feliciu a dezvoltat subiecte legate de inbound marketing si marketingul de conversie, oferind publicului multe exemple deosebit de utile pentru a obtine reusita in afaceri.

In mod clar, inovatia produsului si a strategiei de marketing sunt cele care ii departajeaza intr-un final pe liderii de piata de cei mediocri.

Ultimul speaker al conferintei “Performanta IMM-Bani, Idei, Actiune”, Alina Marchis, a abordat tema dezvoltarii IMM-urilor prin servicii profesionale de consultanta.

In calitate de Senior Office EBRD, Alina a prezentat cazuri reale, in care consultanta a avut rezultate exceptionale si masurabile pentru firmele in cauza. Importanta consultantei de afaceri in dezvoltarea IMM-urilor nu trebuie ignorata, Banca Europeana putand asista cu succes la acest proces, a subliniat Alina Marchis.

Untitled-2

Conferinta de business „Performanta IMM- Bani, Idei, Actiune”, editia a II-a, organizata de RisCo si CEC Bank s-a bucurat de participarea unui public avizat, care a fost foarte interactiv pe toata durata evenimentului. Evenimentul a fost sprijinit de numerosi parteneri media, printre care Capital.ro, Ziarul Bursa, Saptamana Financiara, Romania libera, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, Editura Ch Beck, Romanian Business Portal, Revista Piata.

RisCo va oferi si in viitor clientilor sai, pe langa produsele de Business Intelligence in care este lider de piata, alte conferinte si evenimente de inalta calitate, spre beneficiul clientilor si mediului de afaceri din Romania.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ