Simptome pentru lipsa de magneziu la copii

0
1384
Simptome pentru lipsa de magneziu la copii

Copilul cu deficit de magneziu este impulsiv, agitat excesiv, dar şi obosit

Mai mult de jumătate dintre copii consumă alimente cu conținut scăzut în magneziu, arată studiile. Lipsa de magneziu conduce la o mulțime de tulburări în organism. Copilul cu deficit de magneziu este impulsiv, agitat excesiv, dar, paradoxal, mai tot timpul obosit, se concentrează cu dificultate, nu este atent, are probleme de memorie și nu se poate trezi dimineața.

Lipsa de magneziu apare – spun specialiștii- în urma alimentației dezechilibrate, a consumului de sucuri dulci și acidulate, a alimentelor semi-preparate sau de tip fast-food, care, din păcate, sunt preferatele copiilor din întreaga lume, încă de la 2-3 ani.

În prezența deficitului de magneziu, o serie de funcții fiziologice  se perturbă. Echilibrul acido-bazic, contracțiile musculare, stimularea sau inhibarea anumitor enzime necesare pentru buna funcționare a organelor, excitabilitatea nervoasă sau coagularea sângelui sunt cele mai afectate de lipsa de magneziu. În lipsa acestui mineral, nivelul de plumb din organism crește, magneziul fiind responsabil (printre altele) de neutralizarea substanțelor toxice pentru corp, precum plumbul sau cadmiul.

Magneziul nu este sintetizat sau transformat de organism, așa că aportul de magneziu trebuie asigurat dintr-o alimentație echilibrată (bananele, migdalele, soia, avocado sunt câteva dintre alimentele bogate în magneziu) și, dacă medicul pediatru consideră necesar, din administrarea de suplimente pe bază de magneziu.

Magnerot conţine şi acid orotic. Acidul orotic există în formă naturală în lapte. Astfel colostrul de oaie/capră conţine cea mai mare concentraţie de acid orotic. Acidul orotic a fost considerat mult timp ca o substanţă pe care organismul uman n-ar fi în stare să o producă singur şi a fost denumită de aceea vitamina B13.

La copii peste 6 ani, se administrează 3×1 tb/zi. Durata tratamentului trebuie să fie de cel puţin 6 săptămâni, însă tabletele de Magnerot pot fi administrate şi timp mai îndelungat. Preparatul nu se administrează după data expirării.

Fructele şi legumele sunt baza unei alimentaţii echilibrate!

Lipsa legumelor este una dintre cele mai frecvente greşeli în ceea ce priveşte nutriţia copiilor. Legumele sunt o sursă importantă de vitamine (B, C, beta caroten), minerale (potasiu, magneziu, calciu, mangan, cupru, zinc, molibden) şi celuloză – informează WHO. Aceste elemente au un rol esenţial pentru imunitatea copilului în lupta cu infecţiile şi asigură o doză corespunzătoare de energie.

Prin urmare, educația asupra consumului de fructe și legume, precum și obiceiurile alimentare sunt foarte importante pentru copii. Din păcate, copiii au tendinţa de a alege doar fructele și legumele cu care au fost familiarizaţi, de aceea este foarte greu să-i convingem să încerce arome noi.

În cazul femeilor însărcinate, deficitul de magneziu poate duce la apariţia preeclampsiei şi a naşterii premature. Magneziul este de asemenea vital pentru o dezvoltare optimă a fătului, deficitul de magneziu fiind implicat în retardul de creştere intrauterină. Un aport corespunzător de magneziu poate preveni apariţia morţii subite infantile. Asa încât suplimentarea cu magneziu pe tot parcursul sarcinii este pe deplin justificată.

Există cel puţin 10 motive pentru care putem fi în postura de a avea un deficit de magneziu:

  •  Acidul fitic – conţinut în cereale – formează împreună cu magneziul, calciul şi fierul săruri insolubile (fitaţi), împiedicând astfel absorbţia acestor minerale.
  • Magneziul este un mineral solubil, deci fierberea poate duce la eliminarea acestuia din alimente.
  • Procesarea alimentelor poate îndepărta magneziul. De exemplu prin transformarea făinii integrale în faină albă, se pierde 80% din cantitatea de magneziu.
  • O cantitate importantă de magneziu se pierde prin transpiraţie.
  •  Absorbţia magneziului este compromisă la persoanele cu diabet zaharat, după intervenţii chirurgicale, la persoanele cu afecţiuni hepatice sau care suferă de malabsorbţie intestinală.
  • Acidul fosforic din băuturile răcoritoare leagă magneziul, formând un compus insolubil.
  • Medicaţia antiasmatică, diureticele, insulina, nicotina şi cocaina – toate produc un deficit de tiamină.
  • Aciditatea crescută – poate cauza pierderi renale de magneziu.
  • Stressul – diminuează rezervele de magneziu şi reduce absorbţia acestuia.
  • Preparatele cu calciu, administrate în contextul unui deficit de magneziu, fac mai mult rău decât bine, deoarece modifică raportul calciu/magneziu, cu consecinţe nefaste asupra sănătăţii organismului. În condiţiile unui deficit de magneziu este mai bine să nu se administreze nici un preparat cu calciu!

– See more at: http://www.tarancutaurbana.ro/simptome-pentru-lipsa-de-magneziu-la-copii/#sthash.FQdQ7ILg.dpuf

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ