Avem turism ? ANT zice ca da si cheltuiește sute de milioane de euro

0
2606
turism
In timp ce turismul românesc se prăbușește încet, dar sigur, pe site-ul ANT (Autoritatea Naționala de Turism) găsim informații despre cum se cheltuiesc sume exorbitante pentru strategii de promovare.
Dracula le spune ceva?
Deschidem site-ul ANT si ce observam? Ca totul e roz in Romania. Avem turism, avem turiști si cheltuim cu succes zeci si zeci de milioane de euro pe strategii de promovare.

DMI 5.3 – “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”

Autoritatea Nationala pentru Turism  prin Direcţia Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism îndeplineşte rolul de Organism Intermediar în domeniul turismului pentru Programul Operaţional Regional, gestionand în cadrul Axei Prioritare 5 a POR – Domeniul major de intervenţie 5.3 „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”, domeniu care are următoarele operaţiuni:

  • A. Crearea unei imagini pozitive a României, ca destinaţie turistică, prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional

– Sumă alocată 75 milioane Euro/ 15 decizii de finanțare / 22 proiecte depuse (peste 200 de activităţi promovate)

  • B. Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice  şi a activităţilor de marketing specifice

– Sumă alocată 65 milioane Euro / 350 proiecte semnate

– Sumă alocată 20 milioane Euro/ 113 contracte de finantare semnate

Totul este foarte bine
Din pacate insa, cu cei mai puțin de 3 milioane de turisti care au vizitat-o in 2015, Romania este departe de a se considera o destinatie de succes. Intr-un clasament al Organizatiei Mondiale a Turismului, cea mai vizitata tara din lume este Franta, cu peste 80 de milioane de turisti in 2013, urmata de Statele Unite (70 de milioane de turisti), Spania (60 de milioane de turisti), China (55 mil. turisti) – in crestere, Italia (47 mil. turisti), Germania (31 mil.), si lista continua. Romania sta mai prost si decat Grecia (18 milioane de turisti), Ungaria (peste 10 mil. turisti), Cehia sau Polonia.

Business, nu turism

In cazul strainilor, principalul scop al vizitelor in Romania ramane cel de business, ceea ce nu este rau deloc, avand in vedere ca turismul de business este si cel mai profitabil. Cu toate acestea, ar cam fi cazul sa crestem si in turismul de agrement, caci resurse sunt… daca n-ar fi infrastructura care sa ne omoare. România a reuşit să atragă astfel doar 0,4% din numărul total de turişti din Europa, o cotă de piaţă redusă în comparaţie cu giganţii turismului. Si o cota foarte slaba a încasărilor 1,7 miliarde de dolari. Proiecte însă avem de promovare. Si se tot promovează! De Dracula a auzit cineva din Ministerul Turismului? Si cam ce proiecte ar fi pe Dracula?

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ