Așa cadou de sărbători, mai rar: Șova a oferit familiei Firea-Pandele monopol pe transport București-Ilfov

0
1851

O lovitură grea pentru mai mult de 100.000 de călători: monopolul oferit de fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, familiei Firea-Pandele pe transport public de persoane.

Începând cu data de 01.01.2019, toate licențele pentru transportul auto de persoane între București și județul Ilfov nu mai sunt valabile.

Din noaptea de revelion, toate licențele acordate de Ministerul Transporturilor (MT) pentru București-Ilfov expiră. Aproximativ 110.000 de călători vor avea de suferit, conform datelor oferite de transportatori.

Vizat este și transportul de persoane către Voluntari, unde primar este Florentin Pandele, soțul edilului șef al Capitalei, Gbriela Firea.

În prima parte a acestui an, ministrul Transporturilor, Lucian Șova a desființat Autoritatea Metropolitană de Transport și a transferat atribuțiile privind serviicile de transport persoane București-Ilfov, în subordinea Primarie Capitalei, prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public.

Autoritatea de Dezvoltare Intercomunitară, din subordinea Primăriei Municipiului București, ar fi trebuit să elaboreze un program de transport pentru persoane București – Ilfov și să elibereze alte licențe. Până la această dată, autoritatea subordonată municipalității nu a emis nicio licență.

Unica soluție rămâne, în acest moment, ca Societatea de Transport București (STB), fosta Regie Autonomă de Transport București, instituție de asemenea subordonată Primăriei Capitalei, să asigure transportul de persoane între București și localitățile din județul Ilfov, un monopol pentru compania administrației conduse de Gabriela Firea.

Transportatorii susțin că în ultimii ani, operatorii de transport care operează curse între București și Ilfov, au investit peste 25 milioane euro în 250 de autobuze urbane, mijloace de transport care stau în garaj și pentru care se plătește leasing fără să circule pe vreun traseu. Refuzul autorităților de a derula o procedură transparentă de atribuire a traseelor și licențelor, pe rutele de transport între București și Ilfov, ascunde sub preș un abuz ce va urma începând cu 1 ianuarie 2019.

Se urmărește interesul societăților de transport nou înființate și finanțate de bugetele locale ale primăriilor din orașele resedință de județ.

Aceeste noi societăți cumpără mijloace de transport persoane prin accesarea de fonduri europene. Transportatorii nu primesc niciun leu pentru achiziția de autobuze, suportă integral achiziția de mijloace de transport. Se încalcă principiul liberei concurențe privind condițiile de acces la piața transportului de persoane.

Ordonanța emisă de Ministrul Lucian Șova nu este în favoarea cetățenilor, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov care a preluat atribuțiile nu este competentă să gestioneze acest domeniu. Mai mult, autoritățile nu respectă deciziile justiției, hotărârea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 2017 prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov şi nici sentinţa din 2018 a Tribunalului Bucureşti prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele ce fac legătura între Capitală şi localităţile din Ilfov. Transportatorii cer armonizarea legislației naționale cu cea europeană precum și înnoirea parcului auto într-un mediu concurențial liberalizat, în condiții egale de acces la piața transportului de persoane București-Ilfov.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here