Suspiciuni de frauda cu prejudiciu de 200 de milioane de euro in dauna CFR

5
4601

Procurorii anticorupție au adunat toate contractele pe care Grup Feroviar Român și Unicom Tranzit le-au câștigat în defavoarea CFR Marfă. Dosarul a plecat de la o plângere a lui Dan Șova.

Anchetatorii bănuiesc că cele două firme de transport marfă pe carea ferată au prejudiciat statul, mai exact CFR Marfă, cu suma de 200 de milioane de euro, așa cum ne-a precizat o sursă care a participat la o descindere a procurorilor.

În acest an, Direcția Națională Anticorupție (DNA) a finalizat ridicarea contractelor câstigate de Grup Feroviar Român, companie controlată de Gruia Stoica și Vasile Didilă, și Unicom Tranzit cu regii și companii de stat, dar și cu alte firme private, cum ar fi ArcelorMittal Galați.
Precizăm că Unicom Tranzit este o societate controlată de fostul ministru al Energiei de la Chișinău, Constantin Iavorski.

Gruia StoicaDNA ne-a transmis că nu ne poate oferi informații despre acest dosar pe motiv că faptele sunt încă în curs de cercetare. Cert este că verificările se desfășoară asupra faptelor, în rem, nicio persoană nu a fost pusă sub acuzare, așa cum ne-au informat și reprezentanții celor două companii vizate de anchetă.

Reclamația lui Șova împotriva lui Gruia Stoica și a Unicom

Printre contractele care se află la dosar sunt cele de la Complexul Energetic Oltenia, dar și de la ArcelorMittal Galați.

Cercetările au plecat de la o plângere din iunie 2014, realizată la DNA de ministrul Transporturilor de la aceea vreme, Dan Șova. Atunci, controversatul politician a sesizat procurorii de faptul că asocierea GFR – Unicom Tranzit a câștigat o licitație de o sută de milioane de euro de la Complexul Energetic Oltenia, oferind un preț mai mic cu doar un million de lei față de oferta companiei de stat CFR Marfă.

Asocierea din care face parte Grup Feroviar Român (GFR) a solicitat suma de 255 milioane lei la această licitaţie, iar CFR Marfă a cerut 256 milioane lei. Valoarea contractului pentru trei ani era de 473 milioane de lei (peste 100 milioane euro).

Contractul a ajuns, până la urmă, la CFR Marfă

Gruia StoicaCăpușat, din 1990 încoace, de sute de milioane de lei, CFR Marfă a pierdut mai multe licitații într-un mod suspect

După reţinerea lui Gruia Stoica din 2014 – obținuse un alt contract în devafoarea CFR Marfă, oferind o mită de trei milioane de euro – CE Oltenia a anunţat că va prelungi contractul existent cu CFR.
GFR, parte a grupului Grampet, este al doilea mare transportator de marfă din România, după CFR Marfă. “Vă facem cunoscut faptul că GFR nu a primit nicio înștiințare că ar fi subiectul vreunei anchete a Direcției Naționale Anticorupție. În același timp, vă facem cunoscut faptul că GFR nu are și nici nu a avut vreodată datorii la bugetul de stat”, ni s-a transmis de la Departamentul de Comunicare și relații Publice al Grampet Group. La rândul lor, reprezentanții Unicom Tranzit ne-au transmis că nimeni din companie nu a fost citat până în acest moment. “Nu avem cunostință de nicio anchetă la care faceți referire.Societatea Unicom Tranzit SA își desfășoară  activitatea cu respectarea dispozițiilor legale și cu plata la zi, către bugetele statului, a obligațiilor fiscale ce ii revin”, ne-a transmis și Cătălin Pisoceanu, din partea Unicom Tranzit. Compania este controlată de omul de afaceri din Republica Moldova, Constantin Iavorski. Acesta este un fost ministru al executivului de la Chișinău, unde a fost ministrul al Energiei.

Unicom Tranzit actionari2

5 COMENTARII

  1. Petricu Cristian Alexem kg de aur si 10 case.Cine este Nicola Inquieto, bărbatul acuzat că era omul mafiei italiene în România.nchetatorii italieni, împreună cu lucrători de la DIICOT şi Brigada pentru Combaterea Crimei Organizate au descins la reşedinţa unui om de afaceri italian stabilit de circa 14 ani în Argeş.
    El este bănuit că a comis mai multe infracţiuni economice, printre care spălare de bani pentru gruparea mafiotă Camorra.

  2. JAF LA CFR MARFĂ! Ce AVERI au directorii si consilierii ale căror nume apar în dosarul vagoanelor vândute la fier vechi.Potrivit DIICOT, în cursul anului 2016, la nivelul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC REMAT SA Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate.

LĂSAȚI UN MESAJ