Afacerile din sectorul producției viticole din România ar putea depăși, în 2016, nivelul de 723 de milioane de lei, peste valoarea din anul anterior, de 680 de milioane de lei, țara noastră clasându-se pe locul 13 în topul mondial al producătorilor de vinuri

0
1903
vinuri-romanesti

Acest lucru reiese dintr-o analiză de specialitate publicată, vineri, de KeysFin.

În același timp, tot în acest an, producția de vin a României a crescut cu 37%, la 4,8 milioane de hectolitri, iar numărul firmelor producătoare a ajuns la 217 companii certificate oficial. Cei mai mulți producători se găsesc în Vrancea (69), București (24), Prahova (18), Constanța (11) și Buzău (10).

Vrancea, Buzău, Iași, Vaslui, Constanța

De asemenea, cele mai importante companii, exclusiv pe acest cod CAEN, după cifra de afaceri înregistrată în 2015, erau: Cramele Recaș SA, Zarea, Vinexport și Trade-Mark SA. Potrivit datelor KeysFin, afacerile din sectorul producției viticole au atins, în 2015, nivelul de 680 de milioane de lei, iar în 2016 ar putea depăși nivelul de 723 de milioane de lei, înregistrat în 2013.

În 2015, cele mai importante zone producătoare erau: Vrancea, Buzău, Iași, Vaslui, Constanța și Dolj.

La capitolul viticol, România se află, în prezent, pe locul 13 pe plan mondial, topul fiind condus de italieni, cu un volum al producției de vin de 48,8 milioane hectolitri in 2016, în scădere cu 2% de la 50 milioane hectolitri în 2015, urmați de francezi, cu 41,9 milioane hectolitri (-12%), spanioli, cu 37,8 milioane hectolitri (+1%), americani, cu 22,5 milioane hectolitri (+2%) și australieni, cu 12,5 milioane hectolitri (+5%).

Producția globală a scăzut

Producția globală de vin a scăzut, anul acesta, cu 5% față de anul trecut, de la 274,4 milioane hectolitri la 259,5 milioane hectolitri, conform datelor preliminarii prezentate de către directorul general al Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV), Jean-Marie Aurand.

KeysFin oferă servicii de business information și credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiției, la studii și analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piața românească.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here