6 Moduri în care restaurantele pot folosi internetul pentru a-si mentine afacerea

0
1603
restaurante inchis coronavirus internet

Restaurantele sunt printre cele mai afectate afaceri de criza de coronavirus

V-a obligat pandemia COVID-19 să vă închideți restaurantul? Ați concediat o parte sau toți angajații? Prin numeroasele posturi de știri de la televizor și internet, știm cu toții că pandemia COVID-19 ne îmbolnaveste – în unele cazuri boala poate fi fatala – să ne copleșească sistemele de asistență medicală și să afecteze drastic economia. Unul dintre cele mai afectate sectoare ale economiei este industria ospitalității, cu o rata a somajului de aproape 60% în acest moment dar  cu previziuni sumbre pentru urmatoarele 2-3 luni de 80% sau chiar 90%.

Asadar, ce puteți face, în calitate de  proprietar de restaurant, pentru a vă mobiliza clienții, comunitatea create în jurul afacerii, pentru a vă ajuta angajații și furnizorii dvs.?

Internetul are câteva soluții creative și de viziune comunitară, ce pot da rezultate pe termen mediu.

1.Parteneriat cu aplicația dvs. preferată de rezervare.

Dacă nu ați utilizat  nicio aplicație pentru a rezerva o masă pentru o cină liniștită sau pentru o sărbătoare aniversară, acum este momentul să vă gândiți cum vă poate ajuta în alte moduri. Multe aplicatii promovează acum carduri de livrare și cadou, oferind scutiri de taxe restaurantelor cu impact și lucrează cu asociații locale de restaurante si bistro-uri. O astfel de aplicatie este Ialoc ce are deja o initiativa de sprijinire a restaurantelor prin oferirea de carduri cadou. Mai exista si alte aplicatii ce ofereau serviciul de rezervari inainte de criza COVID19 dar nu toate au un program special de ajutor pentru restaurante. Eatygo, GoFood

Pentru restaurantele care nu utilizează acest serviciu sau sunt situate în afara zonelor de servicii, consultați site-urile locale de restaurante și servicii de livrare pentru idei creative. Mulți adaugă livrări noi, sigure și livrări la domiciuliu

2.Inscrie-ti restaurantul in aplicatiile de livrare la domiciliu.

Daca nu ai folosit pana acum aplicatii de livrare la domiciliu, este cel mai bun moment sa incepi. Aplicatii precum UberEats, Glovo, Takeaway , Foodpanda sunt , in contextul acestei crize de coronavirus si a restrictiilor impuse de distantarea sociala foarte folosite. Avantajele înscrierii restaurantului tau în astfel de aplicații sunt multiple si roadele se vor vedea pe termen mediu. În primul rând aceste aplicații îti vor face cunoscuta oferta de mancare, meniul. Clientii care nu îti cunosc oferta vor avea astfel ocazia sa te descopere.

Aplicatiile de livrare la domiciliu îți tin afacerea în viața, îți aduc încasari si te ajuta sa îți menții echipa.

Citeste si  Politica monetară a Băncii Centrale Europene, în timpul crizei coronavirus

3.Foloseste Social Media mai mult

Daca ai un restaurant sau un bistro dar nu erai un mare fan al retelelor de socializare, este momentul sa devii.

Facebook si Instagram sunt în România, cele mai folosite retele de socializare de catre persoanele active cu venituri peste medie ce obisnuiau înaintea acestei crize sa iasa des în oras. Ca proprietar de restaurant trebuie sa iei masuri, sa iti faci afacerea cât mai vizibila.

Social media te ajuta sa îti tii comunitatea conectata la realitatea businessului tau. Iata cateva idei de postari ce te pot ajuta:

  • Retete de gatit ce pot fi realizate acasa
  • Sfaturi practice pentru cei ce vor sa invete sa gateasca
  • Oamenii din echipa ta – prezinta-ți oamenii din echipa, cu siguranta unii dintre ei au povesti interesante pe care clientii tai ar vrea sa le stie
  • Meniu interactiv – pune-ti clientii sa voteze ce ar dori sa prepari in meniul din zilele urmatore. Da maxim 2-3 variante din care sa aleaga.

Daca nu stiai, Instagram oferă opțiunea de a adăuga 10 fotografii cu cele mai populare și ușor de transportat mâncăruri în posturile de tip carusel.

4.Dă încredere oamenilor

Securitatea sanitara  dar si alimentara sunt in acest moment primordiale. Daca oamenilor au incredere ca produsele tale sunt facute in conditii de igiena. Acestea pot  fi ilustrate,  prin măsurile de siguranță implementate în aceste vremuri de criza pentru a proteja atât personalul, cât și clienții. Fotografiile sau video ale angajaților care se spală pe mâini, folosesc dezinfectant de mâini, purtând mănuși de protecție, măști și, cel mai important, faptul că nu vin la muncă dacă nu se simt bine îți vor liniști clienții si le va da incredere.

Aceasta încredere te va ajuta pe viitor să îți menții afacerea în funcțiune.

5.Ofera vauchere cadou

Proprietarii de restaurate pot oferi „vauchere cadou” plătite în avans pe site-urile lor web, pe paginile de socializare, vauchere ce vor fi valabile timp de 1-2 ani și vor acorda prioritate clienților fideli și potențiali în rezervările viitoare. Aceste vouchere pot fi utilizate nu numai pentru fani, ci pot fi oferite cadou pentru ziua de naștere sau modalități de a tine legatura cu prieteni și rude pentru a-si susține restaurantul favorit și serviciile de livrare locale. Oferiți o opțiune Plătiți  în avans pe websiteul restaurantului.

6.Promoveaza-ți furnizorii locali

Daca in restaurantul tau se gateste cu materii prime furnizate de alte afeceri mici locale precum mici ferme,  gospodarii familiale, promoveaza-i si pe acestia. Oamenii sunt din ce în ce mai implicati in comunitatea locala, iar folosirea resurselor locale ajuta comunitatea sa prospere dar mai ales sa treaca peste acesta perioada grea generata de criza coronavirus.

Citeste si  Politica monetară a Băncii Centrale Europene, în timpul crizei coronavirus

Este important ca oamenii sa stie ca in spatele unui meniu, a unui fel de mancare sunt cateva familii cea au depus un efort considerabil pentru ca acea mancare sa ajunga la tine. De la cei care au cultivat legumele sau au crescut animalele, la cei care au regatit mancarea si cei care au livrat-o. Si toti acestia sunt membri ai aceleasi comunitati locale.

Bonus

7.Organizeaza sau ia parte la evenimente caritabile

Cu toții stim ca  in aceste momente grele  sunt oameni ce muncesc zi si noapte în acest razboi cu coronavirusul -COVID19. Medici sunt in primul rand cei care duc acest razboi, iar ei nu mai au timp sa stea acasa sa gateasca .

Furnizând mâncare medicilor ce sunt în garda în spitale e o modalitate de a arata ca afacerii tale îi pasa de comunitate de cei care duc aceasta lupta în prima linie si ca iei parte activ la acesta lupta. Sunt de asemenea multe alte cauze sociale ale comunitatii carora poți sa li te alaturi cu restaurantul sau bistro-ul tau.

Foloseste toate canalele online pe care afacerea ta le are la dispozitie. Incearca sa comunici cât mai eficient intențiile tale de a te implica cu afacerea într-o cauza umanitara si încearca sa atragi cât mai multe organizații sau afaceri locale.

Avantajele acestui efort sunt multiple, oamenii vor vedea ca afacerea ta nu este doar cosntruita pe profit ci este si implicata în susțineara comunitatii. Aceasta este atitudinea corecta fața de cei care în aceste zile au nevoie de ajutor.

Omenirea întreaga va trece peste aceasta pandemie, dar felul în care afacerile mici locale se implica acum le va influența evoluția economica  post-pandemie.

Ai un prieten, sau cunosti pe cineva care are nevoie sa îsi salveze restaurantul sau bistro-ul. Trimite-i acest articol sigur îl va ajuta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here