5 Lecții pe care fiecare lider ar trebui să le învețe

0
1907

Pentru a deveni un lider eficient trebuie să fii dispus să înveți, mai întâi și apoi să fi dispus să acționezi.

 Să fii un lider al unei companii nu este o sarcină uşoară pe care nu ar trebui să o tratezi superficial. Indiferent dacă ai ales să fii lider, sau nu, îţi revine responsabilitatea de a te strădui să devii mai bun un tot ceea ce faci. Nu există o reţetă sigură care să te ajute chiar dacă aveţi la îndemână o mulţime de cărţi pe care ar trebui să le citiţi sau cursuri oferite de reputaţi manageri.

Indiferent de unde obţineţi informațiile acestea reprezintă doar o parte a ecuației. Restul reprezintă capacitatea de a le pune în practică, în mod deliberat.

Iată, mai jos, cinci lecții pe care fiecare din conducător poate să le învețe:

  1. Realizează că nu eşti cel mai important.

Nu eşti super-starul spectacolului, cand reprezinţi oamenii. În calitate de lider, este responsabilitatea ta să te concentrezi asupra echipei, a nevoilor, a creșterii și bunăstării.

Marii liderii au grijă să ofere un mediu de lucru sigur în care fiecare angajat să aibă un scop. Nu voi alegeți să conduceți oamenii, ci ei aleg să vă urmeze.

  1. Înțelege că nu există un manual de conducere.

Poţi să te inspiri de alți lideri, dar nu le copia planurile. Fiecare persoană sau situație are un context unic.

Dacă doreşti să afli mai multe, citeşte despre modul în care conducerile au făcut greșeli de-a lungul timpului şi cât a fost preţul plătit de companii pentru acestea. Un mare lider de multe ori este pus în situaţia de a lua cea mai bună decizie pe baza informațiilor pe care le deţine la momentul respectiv.

  1. Discută mai puțin… Ascultă mai mult.

Cu cât asculţi mai mult, cu atât înveți mai mult. Cu cât deţii mai multe informații, cu atât mai mult poți lua decizii mai corecte. A fi lider nu înseamnă că ai un drept mai mare decât al celorlalţi de a-ți etala ideile în cadrul companiei.

Înseamnă să recunoști că nu știi totul, dar vrei să înveți totul.

  1. Ai o mai mare înclinaţie către acțiune.

Dacă eşti un “om cu idei” este foarte bine, dar dacă eşti un activ executant este şi mai bine. Conducerea prin exemplu nu este preferată, este aşteptată.

Mulți “lideri” se declară mai presus de unele sarcini, pe care le consideră a fi minore, cum ar fi, pregătirea materialelor necesare participării la conferinţe. De cele mai multe ori această sarcină este delegată staff-ului junior.

Problema este staff-ul junior nu știe de unde să înceapă treaba și până la urmă are avut nevoie tot de îndrumarea şi experiența liderului. Se pierde astfel timp preţios şi la final constaţi că s-a consumat mult pentru foarte puțin.

Este important să înţelegi când trebuie să-ţi sufleci mânecile şi să treci la treabă. În calitate de lider, ești parte din echipă aşa încât poţi să îţi asumi orice sarcină, oricare ar fi aceasta.

  1. Asumă-ți responsabilitatea pentru tot ceea ce nu merge bine.

Tot ce se întâmplă în organizația ta, este responsabilitatea ta. Învățarea de a nu risipi banii, este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poţi învăţa din acest articol. Dacă ceva se întâmplă în compania ta, este vina ta. Și trebuie să îţi asumi răspunderea pentru aceasta.

Dacă priveşti un performer adevărat sau un CEO, uită-te la modul în care acționează atunci când înregistrează un succes sau un eșec. Marii lideri atribuie, echipei lor, toate meritele pentru succes și îşi asumă toată vina în caz de eșec.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here