SOCAR – Mai mult decât carburanţi! Tradiţie azeră, aromă de cafea la nisip şi suc natural de rodii

0
2280

socar

În urmă cu două luni semnalăm deschiderea, în Bucureşti, a celei de-a doua benzinării aparţinând SOCAR PETROLEUM ROMÂNIA, companie de stat azeră. Însuşi numele, SOCAR, este un acronim format din denumirea în limba engleză a companiei, „The State Oil Company of Azerbaijan Republic”.

Pentru că a intrat de curând pe piaţa românească, SOCAR este mai puţin cunoscută publicului, în comparaţie cu OMV-Petrom, Rompetrol, Mol, etc. Compania Statului Azerbaidjan reprezintă una dintre cele mai bine cotate din lume, în domeniul petrolier, fiind angrenată pe plan european în proiecte cheie, menite să crească securitatea energetică a Europei, prin diversificarea surselor de gaze naturale şi reducerea dependenţei față de importul acestor produse din Rusia.

cafenar Pentru a afla mai multe amănunte despre acest nou jucător intrat pe piaţa românească a produselor petroliere, despre proiectele de dezvoltare viitoare şi nu în ultimul rând, despre atuurile cu care ne vor convinge să alegem pentru alimentarea autoturismelor staţiile lor, l-am invitat pe domnul Hamza Karimov, CEO SOCAR România să ne răspundă la câteva întrebări.

F.S. Bună ziua domnule Karimov! Vă mulţumesc pentru că aţi găsit timpul necesar să răspundeţi întrebărilor noastre. Pentru început, vă rog să-mi spuneţi, care este evoluția rezultatelor financiare ale SOCAR PETROLEUM ROMÂNIA începând din momentul intrării pe piața românească și mai ales din ultimii 3 ani?

H.K. În noiembrie 2011 am intrat pe piața din România, prin deschiderea primei benzinării SOCAR la Botoșani. Anul acesta sărbătorim cinci ani de prezență în România și putem spune că business-ul ŞOCAR a crescut de la an la an, în primul rând datorită produselor și serviciilor livrate la cele mai înalte standarde.

Încă de la intrarea pe piața românească, ne-am propus o creștere sustenabilă, bazată pe investiții strategice astfel încât să ne dezvoltăm rețeaua de benzinării la nivelul întregii țări. Această strategie a dat rezultate și avem deja 33 de benzinării, dintre care două în București. Celelalte 31 sunt în județele: Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Buzău, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Giurgiu, Iași, Ilfov, Neamț, Prahova, Sibiu, Suceava, Timiș, Vrancea și Vâlcea.

La sfârșitul anul 2015, investiția totală în aceste 33 de benzinării atingea 64 milioane Euro. Investițiile, alături de eforturile echipei noastre de 457 angajați, au generat, la sfârșitul anului 2015, venituri de 154 milioane dolari.

Urmărim în continuare potențialele oportunități de dezvoltare pe piața locală astfel încât să răspundem nevoilor clienților. Ne dorim să ne consolidăm poziția pe piața locală, atât prin rețeaua de benzinării, cât și prin valorificarea expertizei noastre internaționale în domeniul energetic.

F.S. Cum sunt influențate rezultatele financiare din 2015 de scăderea dramatică a prețului petrolului?

H.K. Cu siguranță, fluctuațiile prețului petrolului se reflectă în rezultatele companiilor sau în evoluția diferitelor industrii la nivel mondial. SOCAR își construiește planurile de dezvoltare ținând cont de actualele realități ale economiei locale, regionale și internaționale.

În acest fel, suntem capabili să asigurăm condițiile pentru a avea o creștere sustenabilă a business-ului. De asemenea, trebuie spus faptul că SOCAR este în poziția de a face investiții pe diverse piețe, inclusiv în România, datorită strategiei dezvoltate cu succes de către Azerbaijan în sectorul de petrol și gaze.

F.S. Care este pragul până la care credeți că va mai scădea prețul petrolului, când estimați că acesta (prețul) își va reveni și la ce valoare credeți că va mai ajunge?

H.K. Este dificil de estimat evoluția prețului petrolului deoarece depinde de foarte multe variabile. Cu siguranță, va exista o stabilizare în următoarea perioadă.

F.S. Care este punctul de vedere al SOCAR asupra politicilor fiscale din România?

H.K. Ca orice investitor responsabil, SOCAR respectă întru totul legislația fiscală în vigoare din toate ţările în care activează.

F.S. Ce buget aveți alocat pentru dezvoltare în anul 2016 și pe ce direcții este acesta alocat?

H.K. SOCAR are în vedere continuarea dezvoltării rețelei de benzinării la nivel național. Vom anunța viitoarele investiții, la momentul oportun.

F.S. Aveți în vedere o campanie de întărire și creștere a notorietății SOCAR pe piața românească?

H.K. Creșterea și consolidarea notorietății reprezintă un proces complex care integrează mai multe elemente. Interacțiunea zilnică dintre angajații SOCAR și clienți, produsele și serviciile de cea mai înaltă calitate și evenimentele punctuale contribuie în mod activ la poziționarea SOCAR pe piața locală. Spuneam că ne dorim o creștere sustenabilă pe piața locală, iar faptul că primim un răspuns pozitiv din partea clienților ne arată că suntem pe un drum bun.

În ceea ce privește evenimentele specifice, pot menționa sponsorizarea, de către SOCAR, a competiției UEFA EURO 2016™. Românii au o tradiție în acest sport și suntem onorați să împărtășim cu clienții noștri pasiunea pentru fotbal. Astfel, la nivelul celor 33 de benzinării SOCAR din România, desfășurăm un concurs prin care 50 de clienți vor avea posibilitatea să câștige bilete pentru a susține echipa favorită, la turneul final din Franța. Alți doi clienţi vor avea posibilitatea să vizioneze, pe stadion, marea finală de la Paris. Toate detaliile cu privire la regulamentul de participare la concursurile noastre sunt disponibile pe site-ul nostru, www.socar.ro.

F.S. Percepția opiniei publice este că atunci când prețul petrolului crește, acest lucru se simte imediat în prețurile de la pompă, în timp ce atunci când prețul petrolului scade, prețul la pompă manifestă o mult mai mare inerție. Care este politica Socar din acest punct de vedere?

H.K. Indiferent de variație (creștere sau scădere), aceasta se referă doar la partea din preț a carburantului propriu-zis și nu la accize, care sunt fixe. SOCAR urmărește preţurile de achiziție de pe piață și reacționează în mod adecvat la aceste modificări.

F.S. În ce măsură vă afectează cifra de afaceri aceste fenomene?

H.K. În cinci ani, am crescut rețeaua pe piața locală și am înregistrat rezultate pozitive. Acestea sunt semne că avem din ce în ce mai mulți clienți apreciază calitatea serviciilor și produselor SOCAR. Vom continua să ne dezvoltăm pe baza acelorași principii pe care le-am urmat și până acum: valoare, tradiție și calitate.

9V1A7780F.S. În urmă cu două luni ați deschis cea de-a doua stație de carburanţi în București. Numărul total al stațiilor SOCAR a ajuns astfel la 33. Care este planul de dezvoltare eșalonat pe următorii ani?

H.K. Avem în vedere extinderea rețelei de benzinării și, în funcție de derularea acțiunilor ce țin de logistică unor noi deschideri, SOCAR va anunța noi investiții la momentul oportun.

F.S. Care sunt atuurile SOCAR pe piața românească de carburanți? Cum convingeți și cum veți convinge cumpărătorul român să aleagă carburanții și serviciile SOCAR având în vedere că există automatisme de comportament în favoarea concurenței (OMV, Petrom, Rompetrol, etc.)?

H.K. Consolidarea poziției pe piață presupune un cumul de acțiuni și, cu siguranță, este un proces de durată. Faptul că am reușit să creștem rețeaua de benzinării, într-un timp scurt, arată că la nivelul pieței locale clienții apreciază serviciile și produsele noastre. În timp, această bază de clienți va crește și sunt încrezător că ne vom consolida poziția de jucător cheie pe piața locală a carburanților.

În cele 33 de benzinării SOCAR, le oferim clienților carburanți de o calitate superioară, la un preț corect la pompă și servicii diversificate și de calitate. Am convingerea că principalul element al succesului nostru este reprezentat de calitatea combustibilului. În același timp, serviciile și produsele conexe şi definitorii, cum sunt cafeaua la nisip și fresh-ul proaspăt de rodii, grija pentru calitatea fiecărui produs contribuie la întregirea experienței pe care o oferă SOCAR clienților.

Punem la dispoziţia clienţilor fideli mai multe tipuri de facilităţi prin intermediul cardurilor. Atât persoanele fizice, cât şi cele juridice pot opta pentru un card SOCAR. Toate detaliile pot fi găsite pe site-ul nostru, www.socar.ro.

F.S. Vă mulţumesc domnule Hamza Karimov şi cu siguranţă vom reveni pentru a afla direct de la sursa noi informaţii de interes pentru automobilişti şi nu numai.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ