Direcția de Antifraudă care a început cu surle și trâmbițe anul acesta, comparativ cu perioada similară a anului trecut a efectuat cu 3% mai multe controale și a încasat cu 30% mai multe amenzi

0
993
Direcția antifraudă din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală a încasat în acest an cu 30% mai multe amenzi decât anul trecut, a declarat, marți, președintele instituției, Dragoș Doroș, într-o conferință de specialitate.
,,Direcția de Antifraudă care a început cu surle și trâmbițe și cu neplăceri anul acesta, comparativ cu perioada similară a anului trecut a efectuat cu 3% mai multe controale și a încasat cu 30% mai multe amenzi”, a spus Doroș. El a precizat că în divizia de mari contribuabili din ANAF sunt circa 1.500 de contributori, iar împreună cu cei 22.000 — 24.000 de contribuabili mijlocii aduc undeva în jur de 60-70% din veniturile la bugetul statului.
ANAF vrea să crească dialogul
„În momentul acesta avem în divizia de mari contribuabili cam 1.500 de contributori și e centralizat, e la București. Avem 22.000 — 24.000 de contribuabili mijlocii care din februarie sunt centralizați din 42 de birouri județene în 8 birouri regionale. Pentru acești contribuabili mari și mijlocii, care împreună aduc undeva în jur de 60-70% din veniturile la bugetul statului, avem o administrare specială. Prin aceste departamente ANAF vrea să crească dialogul. Scopul este ca într-un timp cât mai scurt, cam la anul pe vremea asta, fiecare contribuabil mijlociu sau mare pe care îl întrebăm să poată să ne spună că are un canal direct de comunicare cu direcțiile de administrare de care aparține. Programarea bugetară ne cere și nouă să avem acest tip de dialog”, a subliniat șeful Fiscului. Potrivit sursei citate, performanța de a merge în controale și de a constata sume suplimentare mari este în același timp „o contraperformanță” în ceea ce privește administrarea taxelor corecte și la timp.
Impozitele să fie plătite cât mai simplu
„Performanța de a merge în controale și de a constata sume suplimentare mari este în același timp o contraperformanță în ceea ce privește o bună administrare a taxelor corecte și la timp. Pentru cealaltă categorie de contribuabili, cei mici, care sunt răspândiți peste tot în țară și care sunt mulți, strategia este de informatizare, de formalizare și de rărire a vizitelor și interacțiunilor pe care le avem. E vorba de resurse aici. Nu dorim să risipim foarte multe resurse administrative cu un număr mare de contribuabili care până la urmă nu au cea mai importantă contribuție la buget, dar care sunt foarte importanți pentru că aici se ridică business-uri care apoi vor deveni mijlocii și mari. Ideea este să îi facem să vină cât mai rar, să plătească impozite cât mai simplu, să fie și pentru dumnealor simplu și pentru noi”, a mai afirmat președintele ANAF.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ