Care sunt angajatorii cei mai căutaţi din România şi cele 3 domenii cu o notorietate foarte scăzută printre cei care caută un loc de muncă

0
846

Romania’s Favorite Employers este un studiu de piaţă complex, extern, realizat la iniţiativa Inspire Group, cu ajutorul MKOR Consulting, şi furnizează informaţii despre piaţa muncii din România, privită din perspectiva angajaţilor. Metodologia de realizare a studiului este reprezentată de implementarea interviurilor online.

Inspire Group, cu ajutorul MKOR Consulting, a analizat 211 companii din 20 de industrii. Studiul a fost efectuat pe toate categoriile de vârstă şi poziţii din România, oferind astfel o analiză obiectivă a pieţei muncii în detaliu.

Studiul realizat arată că în top trei cei mai cunoscuţi angajatori din România, sunt Vodafone, Orange şi Emag ,dar ei nu se regăsesc şi în top trei cei mai doriţi angajatori, unde locurile fruntaşe sunt ocupate de Google România, Microsoft şi IBM România.

În top 10 cei mai doriţi angajatori se mai regăsesc companiile Oracle – divizia IT, Bitdefender, Adobe, Orange, Dell, ING şi BMW.

Printre cei mai cunoscuţi, în top mai sunt: Telekom, ING, IBM România, Coca-Cola HBC, Avon, Kaufland şi McDonalds.

Industriile din România care au cea mai mare atractivitate în rândul forţei de muncă sunt conduse, precum era şi evident, de IT-ul. În topul industriilor cunoscute, IT-ul se regăseşte însă pe locul 2, după comerţ.

IT-ul nu este doar cea mai râvnită industrie, ci şi domeniul de activitate despre care potenţialii angajaţi consideră că oferă cele mai  mari beneficii salariale şi extra-salariale, urmat de un procent de 10% pentru industria alimentară şi de 9% pentru cea farmaceutică.

În topul celor mai active domenii, pe următoarele locuri, sunt industria alimentară, farmaceuticele, FMCG (bunurile de larg consum cel mai des achiziţionate: mâncare, produse cosmetice şi de igienă) şi autoturisme.

Cele mai evitate domenii, care au o notorietate foarte scăzută, sunt construcţiile, auto-camioanele şi agricultura.

În ceea ce priveşte criteriile care contează atunci când salariaţii îşi aleg angajatorul, seriozitatea şi respectarea contractului sunt pe primul loc.

Abia apoi, angajaţii pun preţ pe un mediu de lucru plăcut, pe relaţiile bune cu superiorii şi manangementul şi pe echilibrul între viaţa personală şi profesională.

Aproape două treimi dintre cei care intenţionează să îşi schimbe locul de muncă în următoarele 12 luni doresc să facă un pas înainte în carieră, salariul fiind cel de-al doilea motiv, în timp ce o serie de beneficii importante, precum bonusuri de performanţă, cursuri / programe de training, program de lucru flexibil, al 13-lea salariu sau servicii medicale private – plătite parţial, poate influenţa decizia acestora de a se angaja sau de a rămâne într-o companie.

Candidaţii preferă , conform rezultatelor studiului, să comunice online cu viitorul angajator. În procesul de căutare a unui job, Internetul este folosit de forţa de muncă pentru a accesa atât site-uri de joburi, cât şi site-ul de prezentare al companiilor angajatoare atractive.

Cele mai reprezentate trepte de venituri salariale curente se află la poluri opuse: 28% dintre angajaţi primesc lunar cel mult 2.000 lei pentru munca prestată, cu normă întreagă, în timp ce alţi 22% au salarii de peste 5.000 lei.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ