Un model electric low-cost de 8.000 de dolari, produs de Renault-Nissan, ar putea fi disponibil în următorii doi ani, a afirmat marți directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn

0
474

Săptămâna trecută, Ghosn a anunțat că Renault-Nissan intenționează să lanseze un vehicul electric ieftin în China, la un preț de aproximativ 8.000 de dolari după subvenții. Șeful alianței nu a precizat momentul când va fi lansat noul model.

Modelul Leaf e prea scump

„Cred că obiectivul nostru este să fie pe piață în următorii doi ani”, a declarat Ghosn pentru CNBC, la o conferință desfășurată la Lisabona.

Modelul electric Leaf produs de Nissan, al cărui preț de pornire este de 29.000 de dolari, este prea scump pentru China și de aceea este necesară o alternativă low-cost, a explicat șeful Renault-Nissan. Acesta a adăugat: „Observăm că ceea ce se vinde într-adevăr pe piața chineză sunt vehiculele electrice low-cost. Încolo se îndreaptă piața”.

Renault Zoe

Recent, Renault a prezentat la Salonul Auto de la Paris modelul electric Renault Zoe, care va avea o autonomie de 400 de kilometri, la o singură reîncărcare, comparativ cu 240 de kilometri în prezent. Astfel, Renault Zoe va depăși Model 3 de la Tesla, care va avea o autonomie de 345 de kilometri, pe fondul eforturilor companiilor auto de a îmbunătăți capacitatea vehiculelor electrice și a profita de majorarea cererii pe acest segment. Noul Renault Zoe va costa 23.600 de euro (26.500 dolari) în Franța, iar de succesul acestui model depind în mare măsură eforturile directorului general Carlos Ghosn de a se axa pe îmbunătățirea performanțelor vehiculelor electrice. După scandalul emisiilor, de la Volkswagen, care a determinat autoritățile europene să introducă reglementări mai dure privind emisiile poluante, producătorii auto au dezvoltat din ce în ce mai multe modele electrice. Avantajul motoarelor diesel va continua să se reducă pe măsură ce normele de poluare vor deveni mai dure, iar automobilele electrice și cele hibride devin mai ieftine și mai puternice, avertizează analiștii.

Parteneriat din 1999

Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, iar Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ