România a câştigat la Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris litigiul cu o companie de construcţii din Grecia, care pretindea 4,6 milioane de euro de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

0
203

Reprezentanţii CNAIR au spus că, în conformitate cu legislaţia actuală şi cu prevederile contractuale, CNAIR nu poate face publică denumirea Antreprenorilor cu care s-a judecat.

 CNAIR a primit pe 19 ianuarie Hotărârea arbitrală finală în cadrul unui arbitraj internaţional cu un Antreprenor străin, prin care s-a dat câştig de cauză companiei, au spus reprezentanţii acesteia.

„În fapt au fost respinse în totalitate pretenţiile constructorului în valoare de 4.625.646,96 euro cu dobânzile aferente. Prin urmare arbitrajul a fost câştigat în totalitate de compania noastră cu sprijinul unei case de avocatură”, au precizat reprezentanţii CNAIR.

Constructorul învins de CNAIR în cadrul litigiul de la Paris este firma greacă Proodeftiki. Aceasta a semnat cu CNAIR un contract pentru reabilitare DN17 Cluj/Bistriţa Năsăud – Bistriţa km 6+500 – 58+900, care ulterior a fost reziliat.

Grecii au solicitat 4,6 milioane de euro pentru neplata costurilor aferente denunţării de către CNAIR a contractului de lucrări şi nerestituirea garanţiei de avans şi a celei de bună execuţie.

Reprezentanţii CNAIR au mai spus că spre sfârşitul anului trecut, CNAIR SA a mai câştigat un arbitraj, prin proprii jurişti de această dată, fiind respinse pretenţii de circa 15 milioane lei.

CNAIR SA, conform legislatiei actuale în vigoare, îşi desfăşoară activitatea pe baze contractuale cu Antreprenorii, iar eventualele dispute cu aceştia, pot fi soluţionate de către Comisiile de Adjudecare a Disputelor.

CNAIR a avut deschise 32 de proceduri de arbitraj în care i s-au cerut daune financiare şi prelungirea termenelor de finalizare, au precizat reprezentanţii companiei.

Aceştia consideră că nu prezintă relevanţă numărul total de arbitraje în care este implicată compania sau suma totală a pretenţiilor solicitate, întrucât pe de o parte, CNAIR SA poate câştiga total sau parţial anumite arbitraje, iar pe de altă parte pretenţiile constructorilor sunt supraevaluate şi, de regulă, ei nu câştigă în arbitraj întreaga sumă solicitată.

Comisia de Adjudecare a Disputelor (CAD) a decis în ianuarie ca firma austriacă PORR să primească încă 34,8 milioane de lei pentru lucrările la lotul 4 al autostrăzii Sebeş-Turda. Constructorii solicitaseră însă compensaţii de peste trei ori mai mari, de respectiv 114 milioane

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ