BNR- stat degeaba-n stat – sau de ce trebuie concediat Isarescu

0
1059

Consilieru’ Croitoru de la BNR a iesit in evidenta zilele trecute cu o opinie panicarda.

Spectrul angajarii in sectorul privat il sperie pe un vajnic libertarian.

Teama a facut ca desi spune ca negrul e alb, sa puna chiar el negru pe alb motivul simplu pentru care parlamentul ar putea sa destituie Consiliul de Administratie al BNR:

neindeplinirea in 10 din 11 ani a singurului obiectiv stabilit in legea 321/2004, asigurarea stabilitatii preturilor in Romania.

Acest rezultat mediocru nu este o surpriza pentru nimeni atata timp cat se cunoaste ca nici un membru din Consiliul de Administratie nu are pregatire in politica monetara si de credit decat prin specializarea la locul de munca.

Consiliul de Administratie a fost numit de o majoritate parlamentara vremelnica, un alt element de discomfort pentru Consilieru’ Croitoru de la BNR.

Oricat de mult am crede in miracolul osmozei, in specializarea emananata doar din ordinul de numire pe functie or in invatarea rapida de pe slide-uri, rezultatele demonstreaza ca slaba pregatire si lipsa de experienta relevanta conduce in 10 din 11 cazuri (ani) la ratarea mandatului.

Legea 312/2004, care guverneaza activitatea BNR, trebuie revizuita.

Romania nu mai poate evolua din criza in criza, induse doar de mofturi si judecati idiosincratice.

Mai jos parerea Consilierului Croitoru de la BNR.

Este evident probabil si pentru consilier ca daca ai un singur obiectiv in lege si ai ratat in 10 din 11 ani, nu poti acoperi doar prin manipulare media la nesfarsit.

Citind ce spune consilieru’ Croitoru de la BNR si sesizand tonul amenintator, desi este doar un consilier si nu un executiv, devine periculos sa lasi o parghie atat de importanta in afectarea bunului mers al economiei Romaniei fara control parlamentar.

Link aici: http://m.hotnews.ro/stire/20952621

Selectie aici:

“Această amenințare se naște dacă raportul cu pricina este respins pe alte motive decât neatingerea obiectivului pe care poporul român l-a dat băncii centrale. Iar obiectivul fundamental dat de societate băncii centrale, consfințit în Legea 312/2004, este asigurarea și menținerea stabilității prețurilor. Cu alte cuvinte, inflația trebuie să fie joasă și stabilă. Pentru a atinge obiectivul, legea i-a dat băncii centrale independență, care este acompaniată de transparență și responsabilitate. În acest sens, legislația în vigoare prevede deja că BNR prezintă în fața Parlamentului un raport. Iar BNR a prezentat câte unul în fiecare an. Dacă această prevedere există deja în reglementările în vigoare, atunci ce doresc cei care vorbesc de parcă nu ar ști de ea?

Ei țintesc, probabil, să interpreteze acel raport după cum doresc, în afara obiectivului fundamental. Astfel s-ar eluda raportul reglementat de legi moderne dintre BNR și Parlamentul României și s-ar introduce mai mult discreționarism în această relație. De exemplu, lăsând la o parte obiectivul stabilității pe termen lung a prețurilor, majorități parlamentare vremelnice ar putea decide, pe criterii populiste, că rata dobânzii de politică monetară a crescut prea mult, producând costuri mari pentru afaceri. La fel, neglijând obiectivul stabilității pe termen lung al prețurilor, astfel de majorități ar putea decide că reducerea prea abruptă a ratei dobânzii a dus la deprecierea prea mare a leului. Pe baza acestor rezultate – costuri crescute cu dobânzile, încetinirea creditului sau deprecierea leului – politicienii ar putea decide că guvernatorul și ceilalți membri ai consiliului de administrație au făcut o treabă proastă și ar trebui demiși.”

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ