Pentru actuala guvernare actiunea de colectare pentru venituri bugetare este îngrijorătoare. ANAF a colectat, în primele două luni ale acestui an, venituri de 31,99 miliarde de lei, în scădere cu 0,9% față de aceeași perioadă a anului trecut

0
430
Verificarea rectificărilor bugetare necesita un audit al Curţii de Conturi

Agenția Națională de Administrare Fiscală are atribuții de administrare și colectare pentru venituri bugetare în sumă totală de 208,5 miliarde de lei. La aceasta suma se adaugă încasările din taxa clawback și operațiunile de tip swap prevăzute în legile bugetare anuale în sumă totală de 4 miliarde de lei.

Nivelul total al încasărilor bugetare comunicat de către Ministerul Finanțelor Publice pentru acest an ( 212,5 miliarde de lei) este superior cu 6,5% realizărilor din anul 2016 (199,5 miliarde de lei), creșterea nivelului veniturilor bugetare bazându-se atât pe estimările de creștere economică (cu 5,2% față de anul precedent) cât și pe prognozele de creștere a Produsului Intern Brut – cu 7,5% fată de anul precedent, comunicate de către Comisia Națională de Prognoză.

„Colectarea volumului programat al veniturilor bugetare trebuie să se realizeze în condițiile aplicării legislației fiscale în vigoare pentru anul curent (care prevede reduceri ale unor cote de impunere, creșteri sau diminuări ale bazelor de impozitare, eliminări de taxe) și în concordanță cu măsurile adoptate prin Programul de Guvernare pentru anul 2017 și transpuse în reglementări legale valabile pentru acest an”, susțin reprezentanții Fiscului.

Premierul Sorin Grindeanu și șefii Fiscului au avut două întâlniri pentru a găsi soluții pentru ieșirea din impas.

S-a stabilit ca până pe 15 aprilie ANAF să ia mai multe măsuri urgente pentru creşterea încasărilor. Printre măsurile anunţate se numără şi anularea penalităţilor de întârziere, în cazul finalizării eşalonării, ce a mai fost deja aplicată în ultimii ani.

De asemenea, ANAF va schimba abordarea acțiunilor de control fiscal în sensul că acestea se vor face exclusiv în raport de rezultatele obținute în urma unei ample analize de risc. În eventualitatea în care, ca urmare a analizei, vor fi constatate neconcordanțe între datele raportate de contribuabili și cele deținute de administrația fiscală, contribuabilii încadrați în categoria de risc fiscal mare vor face în viitorul imediat obiectul unor controale fiscale.

Într-o informare a Fiscului se arată:                                                                            „În spiritul transparenței, ANAF informează contribuabilii cu privire la acțiunile pe care urmează să le desfășoare și le reamintește că au obligația de a declara toate achizițiile și vânzările și de a deduce, atât în scopul impozitului pe profit cât și al TVA, numai acele sume aferente tranzacțiilor la care au dreptul conform normelor legale. Scopul este acela de a permite contribuabililor luarea de măsuri pentru depunerea tuturor declarațiilor la termenele legale, precum și a celor nedepuse sau a celor rectificative, după caz, și totodată ca, în situația unui eventual control, să aibă timp să pregătească documentele contabile și fiscale necesare efectuării acestuia.

Astfel, începând cu luna aprilie, vor fi inițiate acțiuni de control fiscal dedicate verificării legalității și conformității declarațiilor fiscale, corectitudinii și exactității stabilirii bazelor de impozitare pentru taxa pe valoarea adăugată și în special a impozitul pe profit aferent anului 2016, pentru toate categoriile de contribuabili mari, mijlocii și mici, din toate domeniile de activitate economică, inclusiv cel financiar-bancar, pentru care termenul de depunere a Declarației 101 privind impozitul pe profit datorat pe anul 2016, este data de 27 martie 2017″.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ