Parcul de autoturisme al României îmbătrâneşte, pe an ce trece. În 2016, o cincime dintre cele 5,4 milioane de autoturisme înscrise în trafic erau mai vechi de 20 de ani, iar alte aproape 5% fuseseră fabricate în urmă cu mai bine de 16 ani

0
1592
rable

Parcul de autoturisme al României îmbătrâneşte, pe an ce trece. În 2016, o cincime dintre cele 5,4 milioane de autoturisme înscrise în trafic erau mai vechi de 20 de ani, iar alte aproape 5% fuseseră fabricate în urmă cu mai bine de 16 ani.

La polul opus, doar 3,1 % dintre autoturismele care circulau pe drumurile publice erau mai noi de 2 ani şi numai 4,4 % dintre ele fuseseră fabricate în urmă cu 3-5 ani, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Îmbătranirea parcului auto nu s-a produs peste noapte, ci treptat. Pe măsură ce şi-au permis, oamenii şi-au cumpărat tot mai multe maşini, doar că nu de pe piaţa de nou. Spre exemplu, cifrele DRPCIV arată clar că, în 2016, segmentul de autoturisme al parcului auto a fost cu circa 6 % mai consistent, faţă de 2015. E vorba despre o creştere cu 317.396  a numărului de autoturisme. Din păcate, multe dintre ele erau deja vechi.

În paralel, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) din România informa, prin intermediul unui comunicat de presă, că ţara noastră a înregistrat, tot în 2016, “un nou record al înmatriculărilor de autoturisme rulate provenite din import, respectiv cca. 300.000 unităţi, ceea ce reprezintă o creştere de 20% comparativ cu anul 2015. Astfel, numărul autoturismelor rulate importate în România în anul 2016 este de 3,2 ori mai mare decât cel al autoturismelor noi (din producţia internă şi import)”.

Problema n-ar fi musai că românii îşi cumpără autoturisme rulate, ci că le preferă pe cele foarte vechi. Spre exemplu, din calculele realizate de Adevărul pe baza datelor DRPCIV, numărul autoturismelor vechi de 6-10 ani a crescut anul trecut, faţă de 2015, cu 44,5 %. În paralel, a crescut cu 31,2 % numărul maşinilor mai vechi de 20 de ani şi cu 11,8%  numărul celor fabricate acum 11-15 ani. La polul opus, s-a înregistrat o scădere de 29,6% a parcului de maşini mai noi de 2 ani, dublată tot de o scădere, de această dată de 26,4%, a parcului de maşini fabricate în urmă cu 3-5 ani

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here