Microsoft Summit 2016: Ritmul schimbărilor din business va accelera. Fiecare companie trebuie să devină digitală pentru a supraviețui

0
222

Companiile nu pot ignora avansul tehnologiei, adopţia noilor soluţii digitale – de la cele de gestiune a diferitelor procese din organizaţie, de mobilitate şi productivitate şi analiza datelor, la cele cloud şi de securitate cibernetică, fiind absolut necesară pentru a-şi menţine competitivitatea pe piaţă şi pentru a-şi creşte businessul.

„Transformarea digitală oferă în acelaşi timp probabil cea mai mare oportunitate de afaceri a acestei generaţii, în orice domeniu”, a declarat Gabriela Matei, general manager al Microsoft România.

Necități pentru creșterea businessului

Companiile nu pot ignora avansul tehnologiei, adopţia noilor soluţii digitale – de la cele de gestiune a diferitelor procese din organizaţie, de mobilitate şi productivitate şi analiza datelor, la cele cloud şi de securitate cibernetică, fiind absolut necesară pentru a-şi menţine competitivitatea pe piaţă şi pentru a-şi creşte businessul.

„De ce lucrurile nu se vor mai mişca atât de încet niciodată? Fiecare tip de companie, fie că vorbim de produse sau servicii, trebuie să devină o companie digitală cu o nouă mentalitate şi o căutare continuă de noi valori. Companiile care nu sunt pregătite să inoveze sunt companiile care vor rămâne în urmă”, a spus David Rowan, director editorial al ediţiei britanice a revistei de tehnologie WIRED, în cadrul ediţiei de anul acesta a Microsoft Summit, unul dintre cele mai mari evenimente IT&C de pe piaţa locală care a reunit peste 800 de participanţi.

Cei patru piloni

Transformarea digitală reprezintă un proces complex care se bazează pe patru piloni: clienţi, angajaţi, operaţiuni şi serviciile şi produsele companiei.

„Sistemul de digitalizare are patru componente: este vorba despre cum se poartă o entitate cu clienţii şi cum schimbă experienţa pentru clienţi, cum îşi împuterniceşte angajaţii folosind transformarea digitală, cum sunt optimizate modelele operaţionale şi cum se schimbă acestea şi cum se schimbă produsul”, a declarat Don Grantham, preşedintele Microsoft pentru Europa Centrală şi de Est.

Oamenii sunt comectați

Peste jumătate din populaţia globului foloseşte în prezent tehnologii de ultimă oră, fiind conectaţi aproape în permanenţă.„Este doar o problemă de timp până când şi ceilalţi 50% vor fi conectaţi. Până în 2025 vor fi 5 miliarde de persoane conectate”, a adăugat el.Companiile locale se află în plin proces de transformare digitală, adopţia noilor tehnologii realizându-se însă într-un ritm mai lent decât pe pieţele externe, în special cele din Vest, care sunt în avangarda digitalizării.„O transformare digitală reuşită face ca o firmă să devină o firmă digitală, care îşi construieşte strategia pe alte principii, nu doar pe utilizarea tehnologiei. Aceasta este a patra revoluţie industrială şi vine cu o serie de oportunităţi, dar şi bătăi de cap”, a precizat Ga­briela Matei, director general al Microsoft Ro­­mânia.

Schimbarea proceselor de business

Ea a adăugat că acest proces nu im­plică doar adopţia de noi tehnologii şi schim­barea proceselor de business, ci şi a culturii organi­zaţiei, fiind astfel o transformare fundamentală.România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte „apetitul” pentru transformarea digitală, potrivit statisticilor UE. Cu toate acestea, există semnale în piaţă că firmele locale încep treptat să depăşească prima fază a digitalizării – utilizarea unor soluţii de gestiune a resurselor companiei (ERP – Enterprise Resource Planning), de administrare a diferitelor procese şi activităţi (CRM – Customer Relationship Manage­ment, HCM – Human Capital Mana­gement etc.) la soluţii de analiză a datelor care permit luarea deciziilor de management într-un timp mai scurt (BI – Business Intelligence) şi la soluţii de optimizare a diferitelor procese.

Soluții de optimizare

„Dacă în urmă câţiva ani soluţiile ERP erau nevoia de bază, apoi cele de tip CRM, apoi solu­ţiile de «business intelligence», iar apoi document managementul a fost «cenuşăreasă». Acum au început să se ceară din ce în ce mai accelerat soluţiile de optimizare, pentru că toate celelalte niveluri în cadrul unei firme sunt aco­perite. În anii care vin cred că această parte a optimizării de documente va lua amploare”, a punctat Andreea Mocanu – IT Services Mana­ger, Konica Minolta Business Solutions România.

Platformele cloud

Platformele cloud devin treptat fun­daţia pe care se construiesc noile versiuni ale solu­ţiilor IT.„Când a apărut conceptul de cloud, lu­mea a fugit, până când şi-au dat seama că de fapt cloud-ul înseamnă aplicaţia cu aju­torul că­reia poţi folosi servicii cloud, să ai acces de oriunde. La momentul acesta cererea vine de la clien­tul final, de Office 365, de exemplu”, a men­ţionat Costi Neacşu, Microsoft Business Unit Manager în cadrul companiei de distri­buţie IT&C LikeIT.Pe plan local, rata de adopţie a solu­­ţiilor cloud nu este încă la acelaşi nivel ca în străinătate.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ