În 2017 încep lucrările
În ceea ce privește data începerii lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, directorul general al Metrorex a estimat că acest lucru s-ar putea întâmpla în a doua parte a anului 2017. “O estimare optimistă a noastră — că trebuie să fim optimiști și să ne propunem întotdeauna ținte ambițioase — ar fi ca lucrările să înceapă în a doua parte a anului 2017 și să se termine cam în patru ani. Noi așa am estimat: de la începerea lucrărilor, finalizarea va fi în circa 48 de luni”, a precizat Marin Aldea. Potrivit acestuia, valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro, cu TVA, suma incluzând și achiziționarea unui număr de 12 trenuri.
“Finanțarea va fi asigurată din acordul de împrumut pe care România l-a făcut prin Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei — JICA — de 41,87 miliarde de yeni, respectiv circa 330 de milioane de euro — și va acoperi partea de asistență tehnică, consultare și proiectare, dar și o treime din lucrările de structură. O mare parte din acest obiectiv de investiții va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și Ministerul Fondurilor Europene, va întreprinde, în continuare, toate demersurile pentru obținerea finanțării pentru acest proiect din fonduri europene nerambursabile, mai ales că este un proiect matur din punctul nostru de vedere. Documentațiile pentru licitație sunt în curs de finalizare. Diferența de finanțare, și mă refer la cheltuielile neeligibile, se va acoperi de la bugetul de stat”, a explicat șeful Metrorex.
Consiliul General a aprobat PUZ-ul
Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru tronsonul 1 al Magistralei 6, Linia 1 Mai — Otopeni. “Se aprobă Planul Urbanistic Zonal — Linia Metrou Magistrala 6, 1 Mai — Otopeni, tronson 1, sector 1”, prevede proiectul de hotărâre adoptat. Potrivit expunerii de motive, linia de metrou va avea ca menire principală deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura dintre acesta și Gara de Nord.
“Această lucrare urmează a fi pusă în operă prin cooperare internațională între Guvernele României și cel al Japoniei și necesită o anumită urgență în realizare, ținând cont de preconizata creștere a traficului aerian, de necesitatea reducerii circulației auto cu automobile în favoarea transportului public”, se arată în document.
Care va fi traseul
Magistrala 6 va urmări traseul: Calea Griviței, calea ferată din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piața Presei Libere și șoseaua București Ploiești/DN1/E60, având următoarele stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.