Haos, nervi, înjurături, generate de banda unică pentru RATB din nordul Capitalei. Propusă de Firea

0
1423

Luni a fost prima zi lucrătoare în care a fost implementată banda unică pentru transportul în comun.

Traficul la intrarea în Bucureşti dinspre DN 1 a fost blocat luni, 22 mai 2017, după ce Primăria Capitalei a montat o bandă unică pentru autobuzele RATB pe Şoseaua Bucureşti – Ploieşti, pe sensul de intrare în Capitală.

Mai mulţi şoferi au semnalat, pe Facebook, că luni dimineaţă s-au format cozi încă de la Săftica, unde maşinile stau în coloană şi se parcurg cinci kilometri în mai mult de o oră.

După o jumătate de zi în care traficul rutier din nordul Bucureştiului a fost paralizat din cauza introducerii benzii unice pentru autobuzele RATB, primarul Gabriela Firea anunţă că, momentan, sistemul va fi abandonat, până la debutul vacanţei şcolare. Şoferii vor putea folosi din nou toate benzile. Luni a fost prima zi lucrătoare în care a fost implementată banda unică pentru transportul în comun.

Implementarea proiectului benzii unice va fi reluată după începerea vacanței școlare, cand traficul este mai redus, scrie Firea, pe pagina ei de facebook.

“Urmare a testului realizat în această dimineață au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare. Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle.

Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București.
Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, mai scrie primarul

“Am solicitat Direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.

Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB”, mai spune Firea.

O parte din intersectiile unde politistii rutieri si locali vor dirija traficul sunt:
– Sos Bucuresti-Ploiesti cu str. Ion Ionescu de la Brad
– Bd. Aerogarii cu bd. Ficusului
– Sos Gheorghe Ionescu Sisesti cu Ion Ionescu de la Brad
– str. Constinatin Dobrogeanu Gherea cu sos. Bucuresti-Ploiesti
– Piata Presei Libere

Benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere:
– Soseaua Bucuresti – Ploiesti
– sos. Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)
– bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)
– Calea Dorobanti – intre Piata Dorobanti si bd. Dacia (pe ambele sensuri)
– Calea Dorobanti (sensul spre centru) intre bd. Dacia si Piata Lahovari
– Str. George Enescu – intre Piata Lahovari si bd. Magheru
– Bd. Magheru (sens spre periferie) intre C.A. Rosetti si Piata Romana
– Bd. Magheru (sens spre centru) intre Piata Romana si str. George Enescu

Reamintim ca in acest moment, in Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere:
– B-dul Mihail Kogalniceanu – b-dul Regina Elisabeta,
– Splaiul Independentei, portiunile dintre sos. Cotroceni si bd.Eroilor si din dreptul Centrului Istoric,
– B-dul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia,
– Calea Dorobanti, intre b-dul Dacia si Sos. Stefan cel Mare,
– B-dul Dacia, intre calea Dorobanti si Str. Icoanei,
– Calea Grivitei, intre Piata Mures si str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord,
– B-dul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si piata Charles de Gaulle.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here