Facebook lansează Workplace, rețeaua de socializare pentru angajații companiilor

0
1099
Facebook for Work începe lansarea oficială după 20 de luni de testare sub numele Workplace, încercând să aducă experienţa reţelei de socializare la locul de muncă.

Compania oferă companiilor posibilitatea de a pune bazele unei reţele de socializare doar între angajaţi. În perioada de testare, peste 1.000 de companii au beneficiat de funcţiile Facebook pentru locul de muncă, ajutând astfel la îmbunătăţirea produsului finit.

Fiecare companie își poate crea propriul mini Facebook

Workplace devine astfel un concurent pentru Slack, Yammer, Chatter, Hipchat şi multe altele. Avantajul Workplace faţă de alternative este familiaritatea. Fiecare companie îşi poate crea propriul mini-Facebook, care vine cu un flux de ştiri, acces la grupuri, posibilitatea de a ataşa clipuri video, fotografii şi pictograme emoji în mesaje, acces la funcţia Livestream, butoane de reacţii, comentarii, traduceri automate şi posibilitatea de a comunica live prin intermediul apelurilor audio sau video.

Alternativa pentru corporații

Acestea din urmă sunt realizate folosind aplicaţia secundară Chat, care este practic alternativa pentru corporaţii la Facebook Messenger. Spre diferenţă de serviciile alternative pentru interacţiune la locul de muncă, Workplace doreşte să aducă în sistem toţi angajaţii, nu doar pe cei din funcţii de birou. Astfel, angajaţii care lucrează mai mult pe teren vor putea fi în contact strâns cu cei de la sediu şi nu vor trebui să înveţe să folosească aplicaţii noi.

Logo și o schemă de culori

Fiecare companie îşi poate personaliza propriul Workplace cu un logo şi o schemă de culori care să reprezinte compania. Desigur, implementarea acestui sistem nu va fi gratuită. Facebook merge pe modelul Software as a Service „freemium”. Astfel, fiecare companie poate să testeze gratuit Workplace, însă cei care se hotărăsc să rămână clienţi Facebook vor trebui să plătească în funcţie de numărul de utilizatori/angajaţi înscrişi în program.

3 dolari pe lună

Pentru primii 1.000 de utilizatori, Facebook va cere 3 dolari pe lună pentru fiecare utilizator activ în parte. Pentru companiile care înregistrează între 1.001 şi 10.000 utilizatori, taxa este de 2 dolari pentru fiecare utilizator în parte, în timp ce companiile care depăşesc acest prag vor plăti câte un dolar pentru fiecare utilizator activ. Comparat cu preţurile Slack, care cere între 8 şi 15 dolari lunar pentru fiecare utilizator în parte, Workplace ar putea fi o soluţie mai economică pentru multe companii.Printre primii clienţi importanţi ai Facebook Workplace se numără Booking.com, cu 13.000 de angajaţi, operatorul telecom Telenor cu 36.000 de angajaţi, Royal Bank of Scotland şi Danone cu 100.000 de angajaţi fiecare şi Starbucks cu 238.000 de angajaţi.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ