Transformarea culturală accentuează creșterea Orbis în regiune

0
269

„Performanța Orbis în 2016 confirmă în mod clar strategia noastră lansată în 2014, luând în considerare nu numai rezultatele operaționale și financiare, ci și satisfacția angajaților și a oaspeților, dezvoltarea rețelei și alte aspecte ale activității companiei, ce acționează ca un releu de creștere durabilă.” – a declarat Gilles Clavie, președinte și CEO al Orbis S.A.

Performanța financiară

Climatul economic favorabil din întreaga regiune a conferit un dinamism suplimentar creșterii Orbis, determinată în principal de gestionarea foarte activă a veniturilor, alături de politicile inovatoare și eficiente de distribuție. Creșterea de două cifre a indicatorului RevPAR (+11,2% față de anul precedent) demonstrează că strategia este corectă. Creșterea a fost vizibilă în toate tările din regiune în care operează Orbis, confirmând rațiunile care au stat la baza deciziei de achiziție a rețelei AccorHotels în 2015.

Rezultatele operaționale pozitive s-au reflectat în creșterea semnificativă a veniturilor (+9,5%), pană la 316 milioane de euro și în creșterea remarcabilă a EBITDA operațional de +18,3% (pană la 89 de milioane de euro). Orbis a imbunătătit în ultimii 4 ani rentabilitatea, ceea ce se reflectă în creșterea marjelor în 2016 (EBIDAR +1,2 pp; EBITDA +2,1 pp).

Dezvoltarea portofoliului & managementul activelor

În 2016, Orbis a continuat să își consolideze poziția de lider de piată prin extinderea bazei de hoteluri. Compania a deschis două hoteluri proprii: Mercure Kraków Stare Miasto (198 camere) și Ibis Gdansk Stare Miasto (120 camere), ambele construite în conformitate cu angajamentul de dezvoltare durabilă cu respectarea standardului de performanță ecologică BREEAM. În anul 2016 am asistat, de asemenea, la noi deschideri de hoteluri în parteneriat (light assets), mai precis, au fost deschise cu succes 7 hoteluri în regim de franciză, cu un total de aproape 700 de camere și au fost semnate 13 noi acorduri. Acest lucru dovedește și asigură creșterea durabilă a companiei în următorii ani. Mai multe hoteluri Novotel, Ibis și Ibis Styles se vor alătura grupului pană în 2020 în tările din regiunea Europei de Est.

În afară de extinderea în continuare în regiune și modernizarea constantă a hotelurilor sale,

Orbis a fost, de asemenea, eficient în managementul activelor. În scopul de a optimiza portofoliul de active și a se concentra asupra investițiilor cu rentabilitate ridicată, compania a cumpărat în 2016 două hoteluri închiriate și în primele zile ale anului 2017 a finalizat a doua tranzacție de răscumpărare a cinci hoteluri închiriate, care cumulează aproape 1.600 de camere în Budapesta, în valoare de peste 400 de milioane de zloți.

Performanță operațională solidă

Pentru a-și întări orientarea către client, Orbis a continuat în 2016 implementarea unei noi culturi a serviciilor. Grație noilor proiecte, care au în centru clienții, s-a realizat un progres semnificativ în ceea ce privește simplificarea proceselor la toate nivelurile companiei. Au existat, de asemenea, programe dedicate anumitor mărci, respectiv Mercure Touch, Genius Novotel Life, ibis New Service Culture and Sofitel Value Based Leadership. Toate acestea vor sprijini filozofia de a răspunde mai bine nevoilor și asteptărilor clienților, care se reflectă în motto-ul AccorHotels „Feel Welcome”.

2017 – Anul accelerării

„Orbis Group a obținut rezultate record în 2016, datorită unei mai bune alinieri a tuturor echipelor Orbis și a coerenței acțiunilor întreprinse – excelenta operatională; politicile creative de distribuție și de gestionare a veniturilor; abordarea orientată către crearea de valoare atât față de investiții cât și față de organizație – care au fost susținute evident de contextul favorabil și dinamic al pieței. Multe dintre proiectele introduse sunt durabile și vom continua să vedem efectele pozitive ale acestora și în viitor. Rezultatele financiare confirmă, de asemenea, sustenabilitatea și sunt promitătoare pentru lunile următoare.

După o perioadă de restructurare, urmată de extinderea și integrarea în regiune, a venit momentul pentru Orbis să accelereze. La fel ca și în 2016, ne vom concentra, în consecintă, pe consolidarea pilonilor strategici pentru a ne întări în continuare poziția de lider în regiune „. – a conchis Gilles Clavie.

Rezultate financiare si operationale

Orbis Hotel Group   2016   2015 evolutie
   
Operational      
Rata de ocupare 72,4% 70,0% 2,4 p.p.
Tariful mediu per camera (euro, fara TVA) 53,4 49,7 7,4%
Venitul pe camera disponibila – RevPAR (euro, fara TVA) 38,7 34,8 11,2%
Financiar – milioane euro      
Venit 316,0 288,6 9,5%
EBITDAR 111,8 98,6 13,4%
EBITDA operational 89,0 75,2 18,3%
Venit inainte de taxe 58,8 48,5

21,2%

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ