Cât timp petrec românii în fața televizorului și ce televiziuni preferă

0
2864
televiziuni
Aproape jumătate din populația României (48%) își petrece între două și trei ore pe zi în fața televizorului, în timpul săptămânii, procentajul scăzând la circa o treime (31%) pe durata zilelor de week-end, reiese din rezultatele celei de-a doua ediții a studiului “Indicele de consum TV în România – TVCI România”, prezentat, miercuri, în cadrul International Digital Forum, de către Mihai Ursoi, manager general Astra România, Bulgaria și Republica Moldova.
Pe de altă parte, în 35% din gospodăriile din România există două televizoare, în 30% un număr de 3 televizoare și în 15% sunt mai mult de 4 televizoare. Numai în 20% dintre gospodării există un singur televizor.
Bulgarii stau mai bine decât noi

La nivel comparativ cu țările din regiune, datele statistice arată că, în Bulgaria, în 38% dintre gospodării există două televizoare, în 29% dintre gospodării există 3 televizoare și în 20% un singur televizor. În același timp, în Moldova, în 44% dintre gospodării există un singur televizor, în 42% sunt două televizoare și în doar 10% există 3 televizoare.

Nu contează prețul conexiunii

În privința obțiunilor pentru tipul de conexiune și furnizorul de programe TV, cercetarea de specialitate arată că un sfert dintre respondenții din România au o singură variantă în zona în care locuiesc și doar 14% au ales modul de conectare în funcție de prețul cel mai scăzut. În același timp, raportul preț/calitate este relevant pentru 10% dintre cei chestionați, în timp ce pentru 8% dintre români prețul pentru pachetele de servicii nu este perceput ca fiind important.

Prin comparație, în Bulgaria primează cel mai bun raport calitate/preț cu 42%, urmat de cel mai bun preț pentru pachet pe servicii televiziune plus telefonie și/sau internet), în proporție de 30%, respectiv cea mai bună calitate (21%). Totodată, în Republica Moldova, 20% dintre respondenți consideră că actualul furnizor este singura lor opțiune, în timp ce 17% aleg cel mai bun raport calitate/preț.

ProTV e liderul preferințelor

La nivel de preferințe TV, românii se declară fani ai canalelor de audiență generală, urmate de posturile de știri și de filme documentare. În topul posturilor TV preferate, ProTV își păstrează poziția de lider pentru audiența generală, cu 62% dintre opțiuni. Pe locurile 2 și 3 se regăsesc Antena 1 și Kanal D.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here